Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
04.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5965428Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 21.11.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Rådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Dokumentsenteret jobber for å sikre kommunens dokumentasjon etter arkivfaglige prinsipper om å bevare dokumentenes proveniens, autentisitet, integritet, pålitelighet og anvendelighet. Samtidig skal andre hensyn som personvern og informasjonssikkerhet også ivaretas i dokumentfangsten.
Dokumentsenteret er i dag en sentral aktør innen digitaliseringsarbeidet som foregår i kommunen. Vi ser at dokumentforvaltning henger stadig tettere sammen med arbeidsprosesser, teknologiske løsninger og brukerne av løsningene, og at dette stiller mer og mer krav til oss. Dokumentsenteret må forstå prosessene som skaper dokumentasjon.
Vi må både drive egne anskaffelses- og utviklingsløp og delta konstruktivt inn i øvrige i organisasjonen for å finne løsninger som fungerer både i et arkiv-, saksbehandlings- og brukeropplevelsesperspektiv. Kommunen bruker Public 360 Online og Plan & Build som sak- og arkivsystem. Vi har en sentral rolle i å optimalisere bruken i organisasjonen slik at gevinster kan tas ut.
Parallelt med utviklingsarbeid har Dokumentsenteret en daglig drift å ivareta. Vi drifter kommunens sentrale sak/arkivløsning og frittstående arkivkjerne (Documaster Arkiv), samt ivaretar kommunens interne og eksterne postombringing. Vi må også ha kjennskap til kommunens historiske arkiver og bistå interne saksbehandlere og innbyggere i å navigere i disse.
Kvalifikasjoner:
- Høyere akademisk utdannelse, minimum 240 studiepoeng. Relevant mastergrad er ønskelig, men for søkere med særlig interessant erfaring og/eller kompetanse kan bacherlornivå vurderes.
- Svært god digital kompetanse.
- Du må beherske norsk svært godt, både muntlig og skriftlig.
- Det er en fordel med erfaring fra eller utdanning innen prosjektledelse, endringsledelse eller organisasjonsutvikling.
- Det teller positivt om du har praktisk erfaring fra eller utdanning innen (du trenger ikke møte alle kravene for å være interessant):
- Teknologier som påvirker dokumentasjonsforvaltning, eksempelvis KI, RPA, nasjonale felleskomponenter og skytjenester
- Arbeid i en Noark-basert saksbehandlingsløsning, gjerne Public 360, fortrinnsvis som arkivar eller administrator
- Arbeid med dokumentasjons-/informasjonsforvaltning
- Lovverk innen offentlig forvaltning og arkiv
- Anskaffelse-, innførings- og/eller endringsprosjekter tilknyttet sak/arkiv, arkivkjerne eller andre dokumenthåndteringsløsninger
- Kartlegging/optimalisering av arbeidsprosesser
Personlige egenskaper:
Vi ønsker deg som:
- Jobber systematisk mot langsiktige mål og takler å jobbe i et høyt tempo
- Definerer tydelige mål, kommuniserer disse på en klar måte og får folk med deg
- Er fleksibel, tar nye utfordringer og utviser initiativ
- Behersker det sosiale spillet i en prestasjonsgruppe
- Bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet, både alene og i team
- Nyutdannede oppfordres til å søke
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Et fellesskap med ca. 20 dyktige kolleger innen et fagområde i endring. Den rette personen vil få gode utviklings- og påvirkningsmuligheter
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Fleksitidsordning og mulighet for noe hjemmekontor
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
04.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5965428Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 21.11.2024