• Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    01.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7012, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5805725
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
Ledig stilling

Trondheim Kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Spennende nyopprettet stilling som rådgiver innen arbeid og velferd.

Byrådsområdet Sosiale tjenester har ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver. 

Vil du bli med oss å bygge opp og utvikle det nye byrådsområdet Sosiale tjenester? 

I forbindelse med innføringen av parlamentarisme i Trondheim kommune, opprettet byrådsleder et nytt byrådsområde. Sosiale tjenester inkluderer virksomhetsområdene barne- og familietjenester, arbeid og velferd, psykisk helse- og rustjenester og bo- og aktivitetstjenester. Hvert virksomhetsområde ledes av en kommunalsjef.

Som rådgiver får du en nøkkelrolle sammen med kommunalsjef Arbeid og velferd i å samordne innsatsen på området. Du vil være med på å utvikle dette store og komplekse feltet sammen med enhetsledere og avdelingsledere på området. Du vil samarbeide tett med andre rådgivere på tvers av virksomhetene og byrådsområdene for å sikre helhet og sammenheng. Feltet er viktig politisk, med ambisiøse målsettinger både fra byrådet, bystyret og nasjonale myndigheter.

Som del av kommunalsjefens stab vil du ha medansvar for iverksetting og gjennomføring av politiske vedtak.  “Trondheimsløftet”  gir en spennende retning for utvikling av samfunnet vårt og organisasjonen. Som rådgiver vil du ha en rolle i å sette samfunnsplanen ut  i livet, og bidra til gode prosesser.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på masternivå, men relevant erfaring vil kunne veie opp for deler av utdanningskravet. 
  • Kunnskap om og erfaring med prosessledelse er ønskelig.
  • Kunnskap og erfaring med forskning, datainnhenting, analyse og rapportering er ønskelig.
  • Meget god organisasjons- og systemforståelse.
  • Bred kompetanse og høy faglig integritet

Det avgjørende at du har god kunnskap og bred erfaring fra arbeid med de sosiale tjenester i NAV, herunder lover, faglig praksis og utvikling.

Du må ha erfaring fra og engasjement for samhandling mellom NAV og andre kommunale enheter, innsikt i NAV-kontorets ansvarsområder og oppgaveløsning totalt sett.

Personlige egenskaper:

  • Stor grad av selvstendighet og evne til å ta initiativ.
  • God rolleforståelse.
  • God gjennomføringsevne.
  • Stor grad av fleksibilitet i oppgaveutførelse.
  • Fokus på å samhandle og være en lagspiller.
  • Svært god evne til skriftlig og muntlig formidling.

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • En spennende, variert og utfordrende jobb, der den rette personen vil få gode muligheter til å utvikle seg faglig i en nyetablert organisasjonsform
  • Arbeidsplass hos regionens største arbeidsgiver, med et mangfoldig og viktig samfunnsoppdrag
  • Dedikert og engasjert arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fast arbeidstid med stor grad av fleksibilitet
  • Kontorlokaler midt i Trondheim sentrum
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
 

  • Bedrift
    Trondheim Kommune
  • Søknadsfrist
    01.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7012, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5805725
  • Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune