Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
08.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4710425Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 28.07.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Rådgiver
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Stillingen som rådgiver er administrativt underlagt etat for tjenester til utviklingshemmede, som er en av seks etater i byrådsavdelingen for arbeid, sosial og bolig. Etaten består av syv enheter med om lag 2700 ansatte. I etatsdirektørens stab er det nå ledig 100% fast stilling som rådgiver. Til oppgaven søker vi en initiativrik og utviklingsorientert person med høy gjennomføringskompetanse, med evne til å lede det faglige arbeidet i etaten.
Rådgiver er pådriver i den faglige utvikling av etatens tjenestetilbud, samt andre administrative oppgaver knyttet til oppfølging av fag.
Stillingen rapporterer til etatsdirektør
Arbeidsoppgaver:
- Ansvar for og oppfølging av definerte fagsatsninger i etat for tjenester til utviklingshemmede
- Bidra aktivt og være pådriver i faglige utviklingsprosesser, samt lede relevante prosjekter
- Bidra til et godt samarbeid innad i etaten og på tvers av samarbeidspartnere, samt bygge nødvendige relasjoner til relevante samarbeidspartnere i kommunen
- Bidra til etatens arbeid med kontinuerlig forbedring
- Være bindeleddet mellom etaten og ut mot enhetene
- Gi opplæring, råd og veiledning til enhetene i forhold til komplekse brukersaker
- Bistå enheter ved tilsyn
- Ansvar for etatens beredskap, herav utarbeidelse og vedlikehold av beredskapsplan, delta i etatens beredskapsgruppe og bistå i forbindelse med utarbeidelse av kriseplaner
- Bistå i forbindelse med opplæring av risikovurderinger og kartlegging av risikosituasjoner og forslag til tiltak
- Delta i diverse faglige samarbeidsfora
- Andre delegerte arbeidsoppgaver fra etatsdirektør
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning, fortrinnsvis innen vernepleie eller sykepleie
- Ønskelig med relevant videreutdanning
- Må ha erfaring fra brukergruppen
- Kunnskap om lov- og avtaleverk innen fagområdet
- God digitalkompetanse
- God formuleringsevne skriftlig og muntlig på norsk
Personlige egenskaper:
- Faglig trygg, ryddig, effektiv og løsningsorientert
- God evne til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag
- God evne til å håndtere problemstillinger på tvers av ulike fagfelt
- Må være serviceinnstilt og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Selvstendig og fleksibel
Vi tilbyr:
- Et arbeidsmiljø preget av utvikling og vekst
- Godt arbeidsmiljø
- Aktivitetsbasert kontorlandskap
- Lønn etter avtale
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
08.08.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4710425Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 28.07.2022