• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4710425
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingen som rådgiver er administrativt underlagt etat for tjenester til utviklingshemmede, som er en av seks etater i byrådsavdelingen for arbeid, sosial og bolig. Etaten består av syv enheter med om lag 2700 ansatte. I etatsdirektørens stab er det nå ledig 100% fast stilling som rådgiver. Til oppgaven søker vi en initiativrik og utviklingsorientert person med høy gjennomføringskompetanse, med evne til å lede det faglige arbeidet i etaten.

Rådgiver er pådriver i den faglige utvikling av etatens tjenestetilbud, samt andre administrative oppgaver knyttet til oppfølging av fag. 

Stillingen rapporterer til etatsdirektør

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for og oppfølging av definerte fagsatsninger i etat for tjenester til utviklingshemmede
  • Bidra aktivt og være pådriver i faglige utviklingsprosesser, samt lede relevante prosjekter
  • Bidra til et godt samarbeid innad i etaten og på tvers av samarbeidspartnere, samt bygge nødvendige relasjoner til relevante samarbeidspartnere i kommunen
  • Bidra til etatens arbeid med kontinuerlig forbedring
  • Være bindeleddet mellom etaten og ut mot enhetene 
  • Gi opplæring, råd og veiledning til enhetene i forhold til komplekse brukersaker  
  • Bistå enheter ved tilsyn
  • Ansvar for etatens beredskap, herav utarbeidelse og vedlikehold av beredskapsplan, delta i etatens beredskapsgruppe og bistå i forbindelse med utarbeidelse av kriseplaner
  • Bistå i forbindelse med opplæring av risikovurderinger og kartlegging av risikosituasjoner og forslag til tiltak 
  • Delta i diverse faglige samarbeidsfora
  • Andre delegerte arbeidsoppgaver fra etatsdirektør

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant høyskole eller universitetsutdanning, fortrinnsvis innen vernepleie eller sykepleie
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • Må ha erfaring fra brukergruppen
  • Kunnskap om lov- og avtaleverk innen fagområdet
  • God digitalkompetanse
  • God formuleringsevne skriftlig og muntlig på norsk

Personlige egenskaper:

  • Faglig trygg, ryddig, effektiv og løsningsorientert
  • God evne til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver i en travel hverdag
  • God evne til å håndtere problemstillinger på tvers av ulike fagfelt
  • Må være serviceinnstilt og ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Selvstendig og fleksibel

Vi tilbyr:

  • Et arbeidsmiljø preget av utvikling og vekst
  • Godt arbeidsmiljø
  • Aktivitetsbasert kontorlandskap
  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4710425
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.07.2022