Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning

Det er i Lillestrøm det skjer! Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Avdeling Byggesak i Lillestrøm kommune søker etter saksbehandlere til Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging!

Lillestrøm kommune oppbemanner Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging og søker 2 rådgivere, gjerne jurist eller ingeniør, for gjennomføring av tilsyn og ulovlighetsoppfølging i byggesaker etter sanksjonsreglene i plan- og bygningsloven.  Vår saksbehandling skal sikre innbyggerne kvalitet i ny bebyggelse, uterom og infrastruktur. I arbeidet med å sikre at kommunens oppgaver ivaretas etter plan og bygningsloven, søker vi nye rådgivere/saksbehandlere, som sammen med dyktige kolleger skal bidra til at byggesaker blir behandlet riktig og effektivt. Stillingene vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt.


Avdeling Byggesak med for tiden 33 stillinger har ansvar for bygge- og delesaker, seksjonering, tilsyn og ulovlighetsoppfølging og veiledning etter plan- og bygningsloven. I tillegg behandler vi klagesaker etter forvaltningsloven og tiltaksplaner for forurenset grunn etter forurensningsloven. Veksten skal skje i Lillestrøm, Strømmen og Kjeller samt i kommunens 3 tettsteder Fetsund, Frogner og Sørumsand. Byen skal vokse med vekt på urbanitet og kvalitet, og tettstedene skal utvikles og fortettes samtidig som tettstedenes ulike særpreg og identitet bevares.


Avdelingen er organisert i seksjoner og fagenheter, Seksjon byggesak indre, Seksjon byggesak ytre, Fagenhet for sentrumsformål og Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging. Det er for tiden stor byggeaktivitet i Lillestrøm kommune og vi styrker avdelingen.

Arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter sanksjonsreglene i plan- og bygningslovens kapittel 32 bygningsloven og SAK10
Gjennomføre tilsyn i pågående byggesaker
Oppfølging av byggetiltak og andre forhold som ikke er i tråd med lovgivningen
Saksbehandling etter forvaltningsloven
Faglig veiledning/rådgivning internt og eksternt
Veiledning av innbyggere og utbyggere
Bidra til å nå kommunens mål og verdier

Kvalifikasjoner:

Høyere universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
Du må ha meget gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
Du bør ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker og tilsyn og ulovlighetsoppfølging
Du bør ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
Du bør ha kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
Du har veilednings- og formidlingskompetanse
Kompetanse og erfaring fra arbeid på byggeplass er ønskelig
Søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring fra tilsyn i andre fagområder, og som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker
 

Personlige egenskaper:

Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
Du jobber systematisk
Du er selvstendig, tar ansvar og har god gjennomføringsevne
Du trives med et høyt tempo og har stor arbeidskapasitet
Du setter brukeren i fokus og er løsnings- og resultatorientert
Du har gode samarbeidsevner, er fleksibel og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Du liker å yte service
 

Vi tilbyr:

Interessante faglige utfordringer i et av Norges største fagmiljø innenfor plan- og byggesaksbehandling
Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
Samarbeid med engasjerte og dyktige medarbeidere
Svært godt arbeidsmiljø
Fadderordning og opplæring
Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
Fleksitid
Aktivt bedriftsidrettslag
Lønn etter avtale