• Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    01.02.2022
  • Sted:
    KONGSBERG
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KONGSBERG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4323593
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune

Rådgiver

Kongsberg kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingene

Kongsbergregionen skal etablere et interkommunalt tilsynskontor som skal drive med tilsyn og ulovlighetsoppfølging i alle kommuner i regionen. Foreløpig er prosjektet 3-årig med mulighet for forlengelse. Ansettelsen er fast på byggesak i Kongsberg kommune. Tilsynskontoret vil bestå av 3 medarbeidere; en tilsynsleder + 2 årsverk, og inneha både juridisk og byggeteknisk kompetanse.

Tilsynsleder (jurist) er ansatt, og det søkes nå etter ytterligere to medarbeidere. Tilsynskontoret vil bli lokalisert i Kongsberg og skal organiseres under seksjon for samfunnsutvikling med seksjonsleder som nærmeste overordnede. Prosjektet åpner også opp for mulighet til andre kontorsteder i Kongsbergregionen.

 

Vi tilbyr

Et tverrfaglig arbeidsmiljø med høy kompetanse bestående av bl.a. arkitekter, jurister, naturforvaltere, sivilagronomer, og ingeniører. God bredde innen faglig kompetanse er grunnleggende for god saksbehandling og vil bidra til å gi deg en bedre faglig utvikling og oss nye innspill.

 Vi har et godt og sosialt arbeidsmiljø med faglig diskusjoner og stor takhøyde. Oppgavene er utfordrende med varierende form og størrelse.

 Gode pensjonsordninger

 Lønn etter avtale

 

Innhold i stillingen

- Være med på oppstarten av tilsynskontoret

- Gjennomføre tilsyn. Dette inkluderer forberedelser, varsling, gjennomføring, rapportering og oppfølging.

- Behandle ulovlighetssaker etter plan og bygningsloven

- Rådgivning og dialog med kommunene i regionen om tilsyn og ulovlighetsoppfølging

- Skrive vedtak om sanksjoner i ulovlighetssaker

 

Krav og ønsker til deg

Dokumentert erfaring fra arbeid med tilsyn, ulovlighetsoppfølging og byggesaksbehandling etter plan- og bygningsloven.

Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne og forståelse for politiske prosesser.

Du er analytisk og har evne til å arbeide systematisk.

Det blir vektlagt at du er løsningsorientert og har gode samarbeids- samhandlings- og kommunikasjonsevner på tvers av fagmiljøer.

Den som tilsettes må kunne arbeide selvstendig, ha gjennomføringsevne og fungere godt i samarbeid med andre.

Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges.

God erfaring med bruk av IKT er en forutsetning.

 

Formelle kvalifikasjonskrav

  • Relevant høyere bygningsteknisk utdannelse, arkitekt eller jurist. I særlige tilfeller kan lang og relevant erfaring erstatte formell utdannelse.
  • Førerkort klasse B.

Annet

Det stilles krav til gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk. 

Søknad

Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig.

Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert etter reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd

 

Kontaktinformasjon:

Seksjonsleder Rune Fredriksen, tlf 938 45 643

 
  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    01.02.2022
  • Sted:
    KONGSBERG
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KONGSBERG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4323593
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
Skal du rekruttere?
  1. Opprett bedriftskonto, legg ut ledig jobb
  2. Velg hvor jobben skal være synlig: NAV, Finn.no, Google, Facebook, Instagram ++
  3. Motta og vurder søknader
Les mer på Karriere for bedrifter Legg ut jobbannonse