• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    07.11.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4143720
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune

Rådgiver

Sandnes kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten er en nyskapende organisasjon som gir tilbud til voksne som ønsker hjelp innen rus, avhengighet eller psykiske helse i Sandnes kommune.
Vi legger recoveryorienterte verdier til grunn for arbeidet vårt. Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere,  og bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte og et lærende miljø. Du må kunne jobbe i tråd med dette verdigrunnlaget for å trives hos oss. 
Her er en liten presentasjon av Mestringsenheten, og noe av det vi holder på med for våre innbyggere:
https://vimeo.com/483085649/1c189be558

Mestringsenheten har et bredt tilbud til innbyggerne og har til enhver tid flere utviklingsprosjekter med både intern og ekstern finansiering.
Det gis tilbud til ca. 3000 innbyggere hvert år.
Vi jobber for å tilby hjelp som innbyggerne ønsker, og benytter derfor flere ulike registreringer for å kartlegge ulike aspekter av hjelpen som gis. Noen av disse er interne og andre er eksterne. Vi har et eget program for Forskning, Opplæring og Innovasjon (FOI).
Vi driver egenforskning i samarbeid med Universitetet i Stavanger.

Hos oss vil du få jobbe med innhenting av data fra databaser som BrukerPlan, Kommunalt pasient- og brukerregister (KPR) (IPLOS),Kommunalt psykisk helse og rusarbeid kartlegging IS-24/8, Kommune stat rapportering (KOSTRA) på psykisk helse og rus m.fl, og gjøre disse om til anvendbare data for sammenligninger og tjenesteutvikling.
Hente ut og lage statistikker av interne tall som legges i SPSS og som kan hentes ut fra fagprogrammene som blant annet PROFIL og FIT-outcome.
Utarbeide statistikker av våre forskningsdata og produsere skjema for innsamling av data i Mestringsenheten. Du vil også kunne få ansvar for utvikling, innkjøp og utprøving av digitale løsninger i samarbeid med ansatte internt i virksomheten, og andre i kommunen som jobber med dette feltet. 

Vi ønsker deg som har høyere utdanning på bachelor eller masternivå der statistikk og  IT kompetanse inngår og du må gjerne ha erfaring fra rus, avhengighet eller psykisk helse. Vi legger vekt på at du liker å samskape og at du jobber målrettet  for å oppnå resultater. Erfaring med prosjektledelse kan være en fordel og personlig egnethet vil bli vektlagt. Vi bruker både EXCEL og SPSS og ønsker derfor at du har kjennskap til og erfaring med å bruke verktøyene.

 

Vi vil fortsatt utvikle tjenesten vår, og utvikle både kvalitetsmessige og kostnadseffektive tilbud og trenger derfor å styrke laget med en ansatt som har kompetanse og eller interesse for statistikk og digitale løsninger. Mestringsenheten søker derfor deg som ønsker å være med å utvikle dette, og har ledig et engasjement i 1 år som rådgiver.


 


Kvalifikasjoner:



Vi tilbyr:

Lønn etter gjeldende avtaleverk
Fleksitidsordning
Gode forsikringer og pensjonsordninger
Hjem-jobb-hjem avtale  
  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    07.11.2021
  • Sted:
    SANDNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ROGALAND
  • Arbeidssted:
    SANDNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4143720
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune