• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3858785
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 14.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en pådriver som brenner for å skape et innovativt og bærekraftig næringsliv i Bergen?
Ved Næringsseksjonen i Byrådsavdeling for finans, næring og eiendom er det nå ledig fast stilling som rådgiver. Hos oss vil du være med på å legge til rette for fremtidens næringsliv ved å bygge regionalt omdømme, tilrettelegge for flere arbeidsplasser, innovasjon, gründerskap og utvikling av nettverksorganisasjoner og næringsklynger.

Som rådgiver i Næringsseksjonen vil du få en variert arbeidsdag med utstrakt kontakt på tvers i kommunen og mot sentrale aktører i det offentlige og private. Du vil rapportere direkte til næringssjefen i kommunen og inngå i et tverrfaglig team der du vil få hovedansvaret for utvalgte næringer og prosjekter.

Arbeidsoppgaver:

  • Legge til rette for utvikling av næringer og næringsklynger
  • Bidra til økt innovasjon og entreprenørskap
  • Kommunalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt prosjektarbeid
  • Utforming og oppfølging av plansaker innen næringsfeltet
  • Intern og ekstern synliggjøring av kommunens næringsarbeid
  • Representere kommunen på ulike arenaer

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad eller tilsvarende innenfor økonomi, samfunnsøkonomi, samfunnsvitenskap eller lignende
  • God forståelse av og interesse for regionens næringsliv
  • Kjennskap til offentlig sektor
  • Relevant arbeidserfaring fra offentlig/privat sektor
  • Erfaring med forretningsutvikling og prosjektarbeid
  • Evne til å arbeide strategisk, analytisk og løsningsorientert                              
  • Gode engelskkunnskaper

Personlige egenskaper:

  • Være positiv og åpen
  • Være pågående, energisk og fleksibel
  • Ha gode kommunikasjonsevner og samarbeidsegenskaper
  • Kunne drive frem resultater og gjennomføre konkrete tiltak

Vi tilbyr:

  • En unik mulighet til å bidra med din kunnskap og kvalifikasjoner i et spennende kompetansemiljø med stor faglig bredde
  • Lønn etter avtale, god pensjonsordning,  gruppeliv- og ulykkesforsikring
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Faglige utviklingsmuligheter 
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3858785
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 14.05.2021