• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3798426
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 12.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Rådgiver 100 % fast st. ved Anskaffelser – fellesenhet i Gjøvikregionen

Offentlige tjenester og forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Kommunene i Gjøvikregionen har organisert sin innkjøpsfunksjon i en felles regional anskaffelsesenhet etter vertskommunemodellen, hvor Gjøvik kommune er vertskommunen, kontorsted og arbeidsgiver. Enheten ledes av innkjøpssjef for Gjøvikregionen og rapporterer linjemessig i Gjøvik kommune sin organisasjon og styres av Samarbeidsrådet, som består av medlemmer fra alle fem kommunene i regionen.

Enheten skal i samarbeid med kommunenes tjenesteområder og avdelinger, ha ansvar for at planlegging, gjennomføring og oppfølging av alle anskaffelser i regionen skjer på en faglig god måte, ihht lov og forskrift om offentlige anskaffelser samt kommunens egen anskaffelsesstrategi og reglement

Enheten skal også gjennom informasjon, opplæring, rådgivning, utvikling og støtte til linjeorganisasjonen bidra til å bygge kompetanse og sikre god kvalitet og kostnadseffektivitet for kommunenes anskaffelser. 

Det kan bli aktuelt med ansettelse i to stillinger som rådgiver.

Arbeidsoppgaver:

En spennende og faglig interessant stilling som rådgiver ved enheten ønskes tilsatt med en erfaren rådgiver på området bygg og anlegg. Enheten dekker i dag et bredt kompetansefelt med alle typer anskaffelser, men for denne stillingen søkes det etter en person som spesifikt kan jobbe med anskaffelsesprosesser innen bygg- og anleggsområdet, særlig VA delen, men også BAE området generelt. Det er svært ønskelig med personer som har erfaring fra entreprenør-, byggherre- eller rådgiversiden. Videre god erfaring med prosjektadministrasjon, kontrahering og gjerne kunnskap om offentlig forvaltning.

Gjennomgående arbeidsoppgaver

  • Lede, utvikle, bistå og gjennomføre anskaffelsesprosesser på området for alle faser fra behov til kontrakt, utarbeide konkurransegrunnlag, avrop, minikonkurranser, lede kontraktsforhandlinger, inngåelse av kontrakter, oppfølging av kontrakter og rammeavtaler.

  • Bistå med å oppdatere rutiner, maler, systemer og verktøy på området

  • Bistå med utarbeidelse av kvalitetssikringssystemer for området og enheten

  • Bidra med opplæring, prosjektledelse, rådgivning og faglig støtte innen faget for alle kommunene

  • Leverandøroppfølging og -utvikling 

Kvalifikasjoner:

Vi ønsker søkere med

  • Utdanning fra høgskole eller tilsvarende realkompetanse. God og relevant erfaring kan i noen tilfeller kompensere for manglende formell bakgrunn.

  • Det kan også vurderes nyutdannede med spesialisering innen prosjektadministrasjon, prosjektstyring, anskaffelsesprosesser, vann- og avløp eller andre retninger knyttet til fagområdet bygg og anlegg.

  • Bred erfaring og kompetanse fra bygg- og anleggsfaget, særlig vann- og avløp.

  • God kjennskap og bruk av de ulike entreprise- og kontraktsstandardene (NS)

  • Forhandlings- og forretningsforståelse

  • God systemforståelse og erfaring i bruk av ikt verktøy som KGV/KAV systemer og andre prosessverktøy

  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner

  • Stor grad av selvstendighet og en effektiv og målrettet arbeidsform

  • Godt humør

  • En kombinasjon av utdannelse, erfaring og personlige egenskaper er avgjørende for valg av person. 

Vi kan tilby:

Faglig utfordrende og spennende arbeidsoppgaver innenfor et område i utvikling, hvor du får rik anledning til å bidra til effektiv styring og videreutvikling av eget arbeidsområde.

Lønn etter avtale med gode kommunale forsikrings- og pensjonsordninger.

Kontaktperson for stillingen:

Innkjøpssjef Thore Amundsen, tlf. 91369185, e-post: thore.amundsen@gjovik.kommune.no

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3798426
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 12.05.2021