• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5239, RÅDAL
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5432753
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 02.11.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Rådalslien bofellesskap søker ny avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du klar for å lede og inspirere et engasjert team? Da kan du være den avdelingslederen vi ser etter! 

Rådalslien bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 10 beboere med psykisk utviklingshemming i alderen 30-70 år, med ulike funksjons- og bistandsbehov. Vårt faglige arbeid strekker seg fra daglige pleie- og omsorgsoppgaver til håndtering av atferdsutfordringer, psykiske lidelser og vedtak etter Lov om helse- og omsorgstjenester, kap 9. Vårt mål er å sikre av hver beboer får muligheten til å leve og bo selvstendig, samtidig som de kan oppleve en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Teamet består av 37 dedikerte medarbeidere fordelt på 22,5 årsverk.

Rådalslien bofellesskap ligger sentralt med kort gangavstand til både buss og bybane, samt gode parkeringsmuligheter. Våre moderne lokaler er godt tilpasset behovene til beboerne og vi er stole av vårt godt etablerte bofellesskap.

Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du må ha gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater, og sikre at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.

For oss er det viktig å skape en arbeidsplass preget av trygghet, stabilitet og forutsigbarhet, som fremmer trivsel blant beboere og ansatte.

Som avdelingsleder inngår du i enhetsleder sin ledergruppe sammen med de andre avdelingslederne i enheten. Videre har avdelingsleder tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal og økonomi, samt andre støttefunksjoner.

Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke.

Botjenester i Fana og Ytrebygda er en bydelsomfattende enhet med ca. 470 årsverk fordelt på 26 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk.

Etat for tjenester til utviklingshemmede er under en pågående omorganisering. Strukturelle endringer av nåværende organisering må derfor påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier eller sykepleier.
  • Administrativ tilleggsutdannelse fra høyskole / universitet av minst ett års varighet er ønskelig
  • Relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet
  • Relevant ledererfaring innen helse
  • Erfaring fra beslutningsprosesser og endringsprosesser
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten
  • Forståelse for kommunenes organisering og systemene som benyttes
  • God erfaring med turnusarbeid og turnusplanlegging
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning
  • Ønskelig med kjennskap til kommunens IT systemer, herunder UBW HR, UWB økonomi, Webcruiter, RS

Personlige egenskaper:

  • Du kan vise til gode samarbeidsevner
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har gode veiledningsferdigheter
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert for å nå virksomhetens mål
  • Du er fleksibel og løsningsorientert
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søkerne

Vi tilbyr:

  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • Fleksitid
  • Avlønning i henhold til Bergen kommunes avtaleverk.
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5239, RÅDAL
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5432753
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 02.11.2023