• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5239, RÅDAL
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6483043
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Rådalslien bofellesskap søker assistent til helgestilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Helgestilling – Rådalslien bofellesskap
Ønsker du en meningsfull og givende jobb i et bofellesskap? Vi søker deg som er motivert og ønsker å bidra inn i vårt engasjerte team!
Rådalslien bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til 10 personer i alderen 30–70 år, med ulike funksjons- og bistandsbehov. Bofellesskapet ligger sentralt til ved Lagunen, med kort gangavstand til både buss og bybane, samt gode parkeringsmuligheter. Lokalene våre er moderne og tilpasset beboernes behov – Rådalslien er faktisk Bergen kommunes første passivhus-prosjekt, ferdigstilt i 2011.
Vi ønsker å være en attraktiv arbeidsplass der arbeidsglede, inspirasjon og motivasjon står sterkt. Hos oss skal hver enkelt beboer få mulighet til å leve og bo selvstendig, og ha en aktiv og meningsfull tilværelse i et trygt fellesskap.

Det faglige arbeidet hos oss omfatter blant annet: Daglige pleie- og omsorgsoppgaver, bistand til selvregulering, oppfølging ved psykiske lidelser, arbeid etter lov om helse- og omsorgstjenester, kapittel 9, målrettet miljøarbeid og tett samarbeid i team.

Hvem ser vi etter?
Vi søker faglig dyktige, engasjerte og ansvarlige kollegaer som har interesse for målgruppen og som trives med faglige utfordringer. Du må kunne arbeide både selvstendig og i team. Det er en fordel om du har erfaring fra arbeid med mennesker med funksjonsnedsettelser og/eller tilsvarende arbeid.

Er du den vi ser etter? Søk da vel!

Vi har nå ledig helgestilling på 21% med arbeid hver fjerde helg. Stillingen har vakter på opptil 12,5 timer lørdag og søndag.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig videregående skole. Studenter innenfor helse- og omsorgsfaget oppfordres spesielt til å søke.
  • Erfaring fra arbeid med brukergruppen vil være en fordel
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Personlig egnethet er er krav og vil bli særlig vektlagt
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Gyldig politiattest må fremvises ved ansettelse
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
  • Gode dataferdigheter

Personlige egenskaper:

  • Du er fleksibel, løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Du har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
  • Du ønsker å lære og utvikle deg både faglig og personlig
  • Du bidrar positivt i arbeidsmiljøet
  • Du er en lagspiller
  • Du er ansvarsbevisst, trygg og pålitelig
  • Du er punktlig og til å stole på
  • Du trives med både å arbeide selvstendig, og tett sammen med andre kollegaer.
  • Du er god til å se hva initiativ for å finne gode løsninger i fellesskap.

Vi tilbyr:

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Faglig og personlig utvikling
  • Verdifull arbeidserfaring
  • God opplæring og faglig veiledning
  • Lønn etter lokal stige i Bergen kommune
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Bedriftsidrettslag og rabatt på treningssenter
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5239, RÅDAL
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6483043
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune