Bedrift
Norsk rikskringkasting ASSøknadsfrist
21.11.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Radio- og TV-selskaperUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0340, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2249928Se her for andre jobber fra Norsk rikskringkasting AS
- Oppdatert 07.11.2019
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Norsk rikskringkasting AS
Publiseringsanalytiker for lyd
Radio- og TV-selskaper
Publikums lyttervaner er i endring og stadig flere hører på podkast og strømmet lyd i tillegg til lineær radio. NRK har som ambisjon å levere et lydtilbud i verdensklasse til hele befolkningen. Da trenger vi kontinuerlig innsikt om hvordan innholdet vårt møter publikum. Innsikt som hjelper oss å ta gode beslutninger rundt både innholdsproduksjon og publisering, slik at vi stadig forbedrer oss,
Vi ønsker derfor å styrke analyseteamet vårt med en nysgjerrig og engasjert analytiker som brenner for å forstå hvordan folk bruker lyden fra NRK.
Du som søker er motivert for å dykke ned i tallene, foreta analyser og omsette disse til anbefalinger om hvordan vi kan forbedre oss.
Du vil i hovedsak jobbe med analyse av NRKs publisering av lyd på nett (tjenesten NRK Radio, podkaster og i tredjeparter), men bør også forstå helheten i NRKs publisering av både lyd, video og tekst. Vi ønsker at du bidrar i arbeidet med å utvikle og kvalitetssikre NRKs målestrategi for radio/valgbar lyd, bistår med å definere innsiktsbehov og er en pådriver for at vi bruker innsikt som grunnlag i både publisering, innholdsproduksjon og strategiske vurderinger.
- Erfaring med analyse av trafikk- og streamingdata ved hjelp av f.eks. Google Analytics, Linkpulse eller lignende (gi gjerne eksempler på verktøy og data du har jobbet med tidligere)
- Kunnskap og erfaring med å hente ut data og innsikt fra tredjeparter som Spotify, Apple eller YouTube
- God kontroll på regneark og erfaring med andre analyse- og BI-verktøy (f.eks. Tableau)
- Kjennskap til databaser og SQL er en fordel
- Erfaring med digital publisering
- Redaksjonell erfaring med lyd og lydproduksjon er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring med å jobbe med produktutvikling og digitale utviklingsmiljøer er en fordel, men ikke et krav
- Trives med å sammenstille, forstå og forklare/presentere data både skriftlig og muntlig
- Har forståelse for hvordan data og innsikt kan brukes til å forbedre innhold og publisering
- Er dreven og kreativ med data og trives med å jobbe med mange ulike datakilder
- Er glad i å formulere hypoteser rundt utvikling av innhold, og å teste hypotesene ved å lete etter svar i data
- Har vilje og lyst til å jobbe smidig i team på tvers av fagdisipliner
- Har evne til å sette seg inn i publikums behov
- Kan tenke framtidsrettet i et medielandskap i stadig endring
Bedrift
Norsk rikskringkasting ASSøknadsfrist
21.11.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Radio- og TV-selskaperUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0340, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2249928Se her for andre jobber fra Norsk rikskringkasting AS
- Oppdatert 07.11.2019