Detaljer

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2020
  • Sted:
    HAMAR
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    INNLANDET
  • Arbeidssted:
    HAMAR
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3213637
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune

Prosjektstillinger NAV Hamar/Hamar kommune

NAV Hamar og Hamar kommune har tro på at arbeid er helsefremmende og er veien ut av lavinntekt. For å bidra til at flere kommer ut i arbeid og færre blir avhengig av sosialhjelp, har NAV Hamar og Hamar kommune utarbeidet “PROGRAM FOR ØKONOMISK SOSIALHJELP NAV HAMAR 2020 – 2023". Prosjektet «Avklaring av rettigheter individuelt for langtidsmottakere med sosialhjelp som hovedinntekt» har en varighet ut 2022 og er et av 6 prosjekter knyttet til programmet.
 
Prosjektet skal settes sammen av 2 veiledere fra NAV Hamar, en veileder fra Tjeneste Psykisk helse og rus i Hamar kommune og inntil 50% psykologressurs.
 
Det utlyses 2 midlertidige stillinger med tilknytning NAV Hamar med mulighet for fast ansettelse og en midlertidig stilling med tilknytning Hamar kommune, Tjeneste psykisk helse og rus. Alle stillingene blir kommunalt ansatt. 
 
Brenner du for menneskelig utvikling? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Er du opptatt av mennesker og NAV sitt samfunnsoppdrag? Da kan du være den vi ser etter.  
 

Arbeidsoppgaver
Avklare rettigheter for langtidsmottakere av sosialhjelp.
Etablere en plan for brukerne for videre prosess.
Arbeidsrettet brukeroppfølging.
Oppsøkende arbeid.
Etablere og følge opp relasjon med eksterne og interne samarbeidspartnere som avdelinger i NAV, kommunehelsetjenesten, fastlege, FACT-team, DPS mm.
Delta i fagmøter, teammøter og drøftingsarenaer. 
Kartlegge, veilede og avklare etter NAV sitt lovverk. Mye dialog vil foregå i digitale verktøy.  
Behovs- og arbeidsevnevurdering etter NAV-loven.  
Endringstakten er høy, og endring i arbeidsoppgaver må kunne påregnes.  
Kvalifikasjoner

Utdanning på minimum bachelornivå innenfor sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag, pedagogikk eller annen relevant utdanning.  
Erfaring i bruk av IKT som arbeidsverktøy, samt god evne til å raskt sette deg inn i nye datasystemer. 
Gode kommunikasjonsevner og god skriftlig fremstillingsevne. 

Det er ønskelig med:

Arbeidsmarkedskompetanse – god kjennskap til arbeidsmarkedet.
Videreutdanning innen psykisk helse og rus.
Erfaring med avklaring – fysisk/psykisk/rus.
Erfaring fra arbeid med rus og psykisk helse.
Erfaring fra arbeid i NAV.
Analytisk og systematisk kompetanse.

Personlige egenskaper
Evne til å motivere og skape gode relasjoner. 
Fleksibilitet og løsningsdyktig. 
Evne til å jobbe selvstendig, så vel som i team. 
Evne til å bidra til et godt og utviklende arbeidsmiljø. 
Godt humør og gode serviceholdninger. 
Initiativtaker.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.  
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. 
Et aktivt, lærende og engasjerende arbeid. 
Et godt og motiverende arbeidsmiljø. 
Stor mulighet for å utvikle organisasjonen og påvirke egen arbeidshverdag. 
Lønn etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsvilkår.