Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
02.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5221, NESTTUN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3745909Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 19.04.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Prosjektmedarbeidere, 2 x 100 % stilling til 3 årig prosjekt
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Bergen sør har fått tilsagn til et 3 årlig prosjekt fra Statsforvalteren-KlarA (Klar til arbeid/aktivitet). Vi skal ansette 2 prosjektmedarbeider som skal gi tett oppfølging av kvinner i lavinntektsfamilier. Oppfølging vil være i deres hjem, på møter og på aktivitetstiltaket FIA (Folk I Arbeid). Bakgrunnen for prosjektet er erfaring fra tidligere arbeid og behov for tett oppfølging over tid for å få til varig endring.
Prosjektets mål er hjelp til selvhjelp for mødre som er hjemmeværende.
Den overordnede og langsiktige målsetningen er å forhindre at fattigdom går i arv, dvs. å forebygge at barn i lavinntektsfamilier forblir fattige på grunn av manglende utdanning, arbeidsmuligheter og manglende sosial integrering..
Målet for arbeidet med mødrene i prosjektet er:
• at de blir i stand til å forsørge barna og seg selv gjennom arbeid/inntekter
• å sikre en stabil og tilfredsstillende bosituasjon for familien
• å bidra til at de kan håndtere egen økonomi
• å øke barnas deltagelse og sosiale inkludering gjennom deltagelse i barnehage, skole, sfo og fritidsaktiviteter
Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i NAV. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Arbeidsoppgaver:
Rekruttering og oppfølging av mødrene individuelt og i gruppetiltaket FIAInformasjon, planarbeid og koordinering av det lokale prosjektet
Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner:
SosionomRelevant arbeidserfaring, gjerne fra faglig utviklingsarbeid innenfor relevante fagområder
God kunnskap om NAV-kontorets virkemidler og tiltak, og erfaring fra arbeidsrettet oppfølging
Kjennskap til NAVs ulike saksbehandler-systemer
Kjennskap til aktuelle samarbeidsaktører for NAV i arbeidet med helhetlig oppfølging av familier
Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon
Personlige egenskaper:
Gode samarbeidsevnerMotivasjons og mobiliseringsevne, både i samarbeid med familiene og samarbeids-partnere
Ønske om å tilegne seg ny kunnskap
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, herunder evne til å formidle kunnskap og erfaringer i ulike møter
Godt humør, handlekraft og stå på vilje er en fordel
Vi tilbyr:
Hos oss vil du få faglige spennende arbeidsoppgaver. Du vil oppleve et inkluderende arbeidsmiljø med høy grad av trivsel. Du vil ha et stort ansvar for egne resultater i en meningsfull jobb, med arbeidsoppgaver knyttet til et viktig samfunnsoppdrag. Vi tilbyr personlige utviklingsmuligheter med tilgang til NAV og kommunens kurs, intern veiledning og du vil få en arbeidsplass der du utvikler et stort nettverk og lærer mye.Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
02.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5221, NESTTUN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3745909Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 19.04.2021