• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4625998
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Prosjektleder/-koordinator - drift 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du hjerte for Bergen og vil bidra til utvikling og drift av byens parker, byrom og veier?

Bymiljøetaten bygger og vedlikeholder offentlige areal og anlegg i byen vår, og har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år! Park- og veidriftsavdelingen er ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunale veier og byrom i sentrum og bydelene, og avdelingen har 35 engasjerte medarbeidere.  Økt aktivitet, nye ansvarsområder og videreutvikling av arbeidsmetoder og nye digitale arbeidsverktøy, gjør at det er behov for å styrke Park- og veidriftsavdelingen med to nye, faste stillinger: 

  • Prosjektleder – drift og kvalitet
  • Prosjektkoordinator - drift og vedlikehold

Prosjektleder – drift og kvalitet vil ha hovedansvaret på avdelingen for den praktiske tilretteleggingen i forbindelse med innføring av nye, digitale verktøy og optimal utnyttelse av disse. Stillingen vil være en anleggsfaglige ressurs som sikrer at de nye digitale systemene blir gode verktøy for å forbedre arbeid med blant annet kartleggingsoppgaver, kontrakts- og leverandøroppfølging. Vår nye prosjektleder vil også koordinere planlagte drifts- og vedlikeholdsoppgaver, samt mindre prosjekter på tvers i avdelingen, med fokus på kvalitet og forbedringer.

Prosjektkoordinator - drift og vedlikehold vil bidra med kontraktsoppfølging og vil være ansvarlig for Mindemyren spesielt, men også andre nye områder. Prosjektkoordinatoren skal ha særlig ansvar for å sette seg inn i FDV-dokumentasjon for det som er bygget, utarbeide mengdebeskrivelser for nye områder, delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og følge opp drift i området.

Bymiljøetaten søker to fremoverlente medarbeidere med god anleggskompetanse som vil bidra i arbeidet med å gjøre Bergen til en god by å leve i!  Merk søknaden med hvilken stilling du søker på.      

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgaver prosjektleder – drift og kvalitet:

  • Bidra til operasjonalisering av nye digitale verktøy (asset management, veianalyse, sensorteknologi mm.)  og sikre god kvalitet på datagrunnlag
  • Organisere, strukturere og sørge for best mulig utnyttelse av data i forbindelse med driftsplanlegging, behovskartlegging og økonomioppfølging
  • Videreutvikle avdelingens arbeidsprosedyrer og være pådriver for forbedringsarbeid
  • Sikre effektiv driftsplanlegging og god samhandling i avdelingen 
  • Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten

Arbeidsoppgaver prosjektkoordinator – drift og vedlikehold:

  • Sette seg inn i FDV-dokumentasjon for nye anlegg og utarbeide mengdebeskrivelser for drifts- og vedlikeholdskontrakter
  • Delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og følge opp driftskontrakter
  • Håndtere henvendelser fra publikum og media
  • Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten 

Kvalifikasjoner:

Kvalifikasjoner prosjektleder – drift og kvalitet:

  • Ønskelig med bachelor i ingeniørfag, landmåling eller tilsvarende, evt. teknisk fagskole.  Særlig lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse
  • Ønskelig med minimum 5 års relevant arbeidserfaring
  • God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer

Kvalifikasjoner prosjektkoordinator - drift og vedlikehold:

  • Ønskelig med bachelor i ingeniørfag, landmåling eller tilsvarende, evt. teknisk fagskole.  Særlig lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse
  • Ønskelig med minimum 3 års relevant arbeidserfaring

Kvalifikasjoner felles:

  • Ønskelig med god kjennskap til drift og vedlikehold
  • Ønskelig med arbeidserfaring innen prosjektledelse, kontrakts- og leverandøroppfølging, samt kjennskap til NS3420 og kontraktstandarder
  • Fordel med fagkunnskap og erfaring innen veidrift, veioppbygging, grøntanlegg, stein/brostein, asfaltfag og/eller overvannsproblematikk    

Personlige egenskaper:

  • Selvgående og strukturert
  • Løsningsorientert, fremoverlent og effektiv
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere oppgaver i en travel hverdag
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsfellesskap
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Konkurransedyktig lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid og aktivitetsbaserte lokaler
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4625998
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2022