Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
22.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4625998Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 17.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Prosjektleder/-koordinator - drift
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du hjerte for Bergen og vil bidra til utvikling og drift av byens parker, byrom og veier?
Bymiljøetaten bygger og vedlikeholder offentlige areal og anlegg i byen vår, og har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år! Park- og veidriftsavdelingen er ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunale veier og byrom i sentrum og bydelene, og avdelingen har 35 engasjerte medarbeidere. Økt aktivitet, nye ansvarsområder og videreutvikling av arbeidsmetoder og nye digitale arbeidsverktøy, gjør at det er behov for å styrke Park- og veidriftsavdelingen med to nye, faste stillinger:
- Prosjektleder – drift og kvalitet
- Prosjektkoordinator - drift og vedlikehold
Prosjektleder – drift og kvalitet vil ha hovedansvaret på avdelingen for den praktiske tilretteleggingen i forbindelse med innføring av nye, digitale verktøy og optimal utnyttelse av disse. Stillingen vil være en anleggsfaglige ressurs som sikrer at de nye digitale systemene blir gode verktøy for å forbedre arbeid med blant annet kartleggingsoppgaver, kontrakts- og leverandøroppfølging. Vår nye prosjektleder vil også koordinere planlagte drifts- og vedlikeholdsoppgaver, samt mindre prosjekter på tvers i avdelingen, med fokus på kvalitet og forbedringer.
Prosjektkoordinator - drift og vedlikehold vil bidra med kontraktsoppfølging og vil være ansvarlig for Mindemyren spesielt, men også andre nye områder. Prosjektkoordinatoren skal ha særlig ansvar for å sette seg inn i FDV-dokumentasjon for det som er bygget, utarbeide mengdebeskrivelser for nye områder, delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og følge opp drift i området.
Bymiljøetaten søker to fremoverlente medarbeidere med god anleggskompetanse som vil bidra i arbeidet med å gjøre Bergen til en god by å leve i! Merk søknaden med hvilken stilling du søker på.
Arbeidsoppgaver:
Arbeidsoppgaver prosjektleder – drift og kvalitet:
- Bidra til operasjonalisering av nye digitale verktøy (asset management, veianalyse, sensorteknologi mm.) og sikre god kvalitet på datagrunnlag
- Organisere, strukturere og sørge for best mulig utnyttelse av data i forbindelse med driftsplanlegging, behovskartlegging og økonomioppfølging
- Videreutvikle avdelingens arbeidsprosedyrer og være pådriver for forbedringsarbeid
- Sikre effektiv driftsplanlegging og god samhandling i avdelingen
- Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten
Arbeidsoppgaver prosjektkoordinator – drift og vedlikehold:
- Sette seg inn i FDV-dokumentasjon for nye anlegg og utarbeide mengdebeskrivelser for drifts- og vedlikeholdskontrakter
- Delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag og følge opp driftskontrakter
- Håndtere henvendelser fra publikum og media
- Det må kunne påberegnes andre oppgaver innen fagområdet i etaten
Kvalifikasjoner:
Kvalifikasjoner prosjektleder – drift og kvalitet:
- Ønskelig med bachelor i ingeniørfag, landmåling eller tilsvarende, evt. teknisk fagskole. Særlig lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse
- Ønskelig med minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- God IKT-kompetanse og evne til å tilegne seg kunnskap om nye systemer
Kvalifikasjoner prosjektkoordinator - drift og vedlikehold:
- Ønskelig med bachelor i ingeniørfag, landmåling eller tilsvarende, evt. teknisk fagskole. Særlig lang og relevant arbeidserfaring kan erstatte formell utdannelse
- Ønskelig med minimum 3 års relevant arbeidserfaring
Kvalifikasjoner felles:
- Ønskelig med god kjennskap til drift og vedlikehold
- Ønskelig med arbeidserfaring innen prosjektledelse, kontrakts- og leverandøroppfølging, samt kjennskap til NS3420 og kontraktstandarder
- Fordel med fagkunnskap og erfaring innen veidrift, veioppbygging, grøntanlegg, stein/brostein, asfaltfag og/eller overvannsproblematikk
Personlige egenskaper:
- Selvgående og strukturert
- Løsningsorientert, fremoverlent og effektiv
- Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere oppgaver i en travel hverdag
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig arbeidsfellesskap
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Konkurransedyktig lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstid og aktivitetsbaserte lokaler
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
22.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4625998Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 17.05.2022