• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.01.2022
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4277892
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Prosjektleder for større komplekse byggeprosjekter 

Bærum kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med på å realisere gode og fremtidsrettede bygg for Bærum kommunes innbyggere?
Vi er på jakt etter deg som ønsker å bidra til å realisere noen av landets største og mest komplekse byggeprosjekter. Som erfaren prosjektleder hos oss vil du få mulighet til å være med å sette ditt preg på utbyggingen av Fornebu, bidra til utvikling av bl.a. morgendagens skoler, sykehjem, barnehager og brannstasjoner og gjennom tverrfaglig samarbeid sikre at vi som kommune kan legge til rette for gode og fleksible omsorgsbygg for våre innbyggere. Vi søker deg som liker spennende utfordringer, er opptatt av tverrfaglig samarbeid og ser verdien av å dele erfaringer på tvers av vår organisasjon. 

Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 270 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi har høye ambisjoner for at våre bygg skal være klimakloke og bygges kostnadseffektivt. Se her for oversikt over eiendomsprosjektene våre.  

Bli med og sett spor!  

Arbeidsoppgaver:

I rollen som prosjektleder får du ansvaret for å ivareta Bærum kommunes byggherrerolle og -ansvar i kommunens utbyggingsprosjekter. DItt ansvar er å sikre at prosjektet planlegges, gjennomføres og styres i tråd med Bærum kommunes rammer og forutsetninger, herunder:

  • Lede komplekse byggeprosjekter og styre disse med fast grep gjennom god planlegging, organisering og gjennomføring frem til overlevering
  • Kvalitetssikre vurderinger i tidligfase/konseptfase, samt sikre kostnadseffektive løsninger
  • Ivareta godt samarbeid og kommunikasjon i prosjektet for å skape kundetilfredshet, både for egne prosjekter så vel som for vår totale prosjektportefølje
  • Se de enkelte prosjektene i et større samfunnsperspektiv og forvalte innbyggernes, brukernes og samfunnets ny-investeringer på en forsvarlig måte

Som prosjektansvarlig får du et medansvar for å videreutvikle Bærum kommune Eiendom som en profesjonell eiendomsaktør. Vi vurderer byggeprosjekter ut i fra hele livssyklusen – med fokus på høy kvalitet, lavere byggekostnader og lave driftskostnader (LCC).

Som en av de største innkjøperne innen byggebransjen, er det forventet at du gjennomfører innovative anskaffelser og forhandler frem gode avtaler. Her får du i stor grad muligheten til utfordre markedet, og å påvirke slik at kommunen gjør kloke valg.

Kvalifikasjoner:

For å mestre rollen må du ha:

  • Master / Høyere utdanning innen ingeniørfag, økonomi, prosjektledelse eller eiendomsutvikling. Relevant erfaring fra større komplekse prosjekter kan kompensere for manglende utdanning
  • Ønskelig med minimum 10 års erfaring som prosjektleder for større komplekse bygg- eller anleggsprosjekter
  • God forretningsforståelse og kunnskap om prosjektøkonomi
  • God norsk og engelsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Du bør også ha:

  • Meget god kjennskap og erfaring fra gjennomføring av ulike entrepriseformer og anskaffelsesstrategier, fortrinnsvis totalentrepriser
  • Kjennskap til innovative anskaffelsesformer
  • God kjennskap til offentlige anskaffelsesprosesser
  • Erfaring fra plan- og reguleringsarbeid
  • Meget god kunnskap om Byggherreforskriften og relevant HMS-lovgivning
  • Meget god kunnskap om risikovurderinger og -analyser
  • God kunnskap om Prince2, Prosjektveiviseren eller tilsvarende
  • Ha kjennskap til bærekraftig utvikling av bygg, gjerne vise til erfaring fra prosjekter med gjenbruk/ombruk/sirkulær økonomi
  • Gode kunnskaper i bruk av MS Office og relevante prosjektverktøy
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

For å lykkes i jobben har du følgende personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Høy faglig og personlig autoritet
  • Veiledende, motiverende, delegerende og involverende teamleder
  • Selvstendig, strukturert og planleggende
  • Evne til å løse komplekse problemer og konflikter

Vi tilbyr:

Foruten store, svært varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:

  • Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
  • Gode utviklingsmuligheter hos en av Norges største eiendomsvirksomheter
  • En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
  • Fleksitidsordning
  • El-bilpool og elsykler
  • Lønn etter avtale
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning   
  • Nye attraktive lokaler i Kommunegården (Q1 2023)
 
  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    18.01.2022
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4277892
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune