• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    14.05.2021
  • Stillingsfunksjon
    Midlertidig stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Molde
    MOLDE
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3785696
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 30.04.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Molde kommune

Prosjektleder for Helseplattformen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype

Det er ledig 100 % midlertidig stilling som prosjektleder for Helseplattformen i Romsdal i perioden september 2021 til juni 2023. Arbeidssted vil være hos ROR-IKT, i Storgata 33, Molde. Det vil være en del reisevirksomhet til de fem ROR-kommunene, i tillegg til digital møtevirksomhet.

 

Prosjektleder for Helseplattformen i Romsdal

Helseplattformen er innføringen av felles elektronisk pasientjournal for hele helsetjenesten i Midt-Norge, det vil si helseforetak, kommuner, fastleger og private aktører. Målet er en mer sammenhengende helsetjeneste for innbyggere og bedre arbeidsverktøy for ansatte. Midt-Norge er utprøvningsregion for Norges målbilde, og det eneste stedet i Norge der vi får en slik helhetlig løsning i nærmeste fremtid. Her kan du se en informasjonsfilm om Helseplattformen.

Alle kommunene i Møre og Romsdal og Trøndelag deltar aktivt i oppsettet av løsningen, og i Romsdal er alle fem kommunene i ROR-samarbeidet engasjert. Høsten 2021 starter innføringsprosjektet, og løsningen tas etter dagens planer i bruk våren 2023. Det søkes nå etter en prosjektleder med hovedansvar for prosjektledelse av de fem innføringsprosjektene. Dette skjer i tett samarbeid med Helseplattformen AS, som driver prosjektet for både kommuner og helseforetak, med regional innføringsleder, og med de kommunale innføringsteamene.

 

Hovedoppgaver

Helseplattformen er et stort prosjekt i hele helsetjenesten i Midt-Norge, og drives fra en sentral organisasjon i Trondheim (Helseplattformen AS). I hver kommune vil det være et innføringsprosjekt, og prosjektlederen vil etablere og prosjektlede disse for kommunene i Romsdal. Prosjektlederen holder oversikt over aktiviteter, frister, milepæler og fremdrift. I hver kommune vil det være en innføringsansvarlig, superbrukere og andre prosjektdeltakere som prosjektleder vil samarbeide med, i tillegg til samarbeid med en regional innføringsleder og andre aktører. Sentrale oppgaver vil være:

  • Etablere og lede prosjektene.
  • Følge opp og rapportere på fremdrift.
  • Samarbeid med andre, som Helseplattformen AS, Helseforetak, fastleger, andre kommuner i Midt-Norge m.fl.
  • Være tett på og assistere kommunenes egne innføringsprosjekter.
  • Assistere innføringsansvarlige og andre i kommunene i innføring av Helseplattformen. Det er utarbeidet metodikkpakker til bruk i hele Midt-Norge som prosjektleder og innføringsledere vil benytte.
  • Hjelpe kommunene i rigging av gevinstarbeid, organisering, opplæring og andre elementer knyttet til innføringen.
  • Samarbeid med IKT-organisasjonene og eksisterende leverandører.
  • Bidra til at Helseplattformen også lykkes med innføring til fastleger, avtalefysioterapeuter og andre aktører.
  • Kontakt med helseforetakets innføringsprosjekt.
  • Jobbe aktivt for at visjonen med Helseplattformen oppnås, både gjennom egne aktiviteter og gjennom andre.

 

Kvalifikasjoner

Vi søker en medarbeider med følgende kvalifikasjoner:  

  • Du må ha erfaring som prosjektleder, gjerne av IKT-prosjekter.
  • Det er en fordel med erfaring med PRINCE2 og/eller Prosjektveiviseren, og relevante sertifiseringer vil vektlegges.
  • Du må ha relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet, på minimum bachelornivå. Lang og relevant erfaring kan i noen tilfeller erstatte kravet om høyere utdanning.
  • Du må ha gode kommunikasjonsegenskaper både skriftlig (norsk og engelsk) og muntlig (norsk).
  • Du må ha gode digitale ferdigheter.
  • Det er en fordel med god kunnskap om IKT generelt. Kunnskap om e-helse er også en fordel.
  • Det er en fordel med god kjennskap til helse og omsorgstjenestene i kommunen.
  • Det er en fordel med erfaring innen endringsarbeid og organisasjonsutvikling.

Personlige egenskaper:

  • Positiv, proaktiv og strukturert 
  • Selvstendig, målrettet og resultatorientert 
  • God kommunikator med fremragende evner til å samhandle med andre 
  • Kreativ og med evne til helhetstenkning 

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

  • Konkurransedyktige arbeidsbetingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • En hektisk og spennende hverdag hvor en har stor påvirkning på utviklingen av helsetjenesten for innbyggere og ansatte i kommunene i Romsdal
  • Et faglig miljø med høy kompetanse og godt arbeidsmiljø 
  • Gode utviklingsmuligheter 
  • Fleksibilitet i arbeidshverdagen 

 

Søknad 

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Vitnemål og attester tas med ved evt intervju.

 

Søkerliste 

Søkerlisten kan bli offentliggjort

 

 

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    14.05.2021
  • Stillingsfunksjon
    Midlertidig stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Molde
    MOLDE
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3785696
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 30.04.2021