• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3784850
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 18.05.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Prosjektleder - Ferdselshindringer

Offentlige tjenester og forvaltning

Færder kommune søker etter prosjektleder.

Vil du arbeide med å bedre tilgjengeligheten til strandsonen i en nasjonalparkkommune med vind i seilene?

Vi har ledig 3-årig engasjement som prosjektleder for registrering og fjerning av ulovlige ferdselshindringer i strandsonen. Stillingen er plassert i virksomhet Kommuneutvikling, som omfatter områdene klima, natur og miljø, kommuneplan, reguleringsplan, samt landbruk og viltforvaltning.

Færder kommune har vedtatt å gjennomføre et prosjekt som skal sikre allmennhetens ferdselsrett i strandsonen gjennom registrering og fjerning av ferdselshindringer som er ulovlige etter plan- og bygningsloven og/eller friluftsloven.

Prosjektlederen vil få hovedansvaret for arbeidet med systematisk registrering og fjerning av ulovlige ferdselshindringer i strandsonen langs prioriterte strekninger, samt rapportering av metode og resultater. Arbeidet vil skje i samarbeid med kommunens enhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging. 

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide prosjektplan med prioritering av strekninger som skal registreres
  • Registrere ferdselshindringer
  • Vurdere lovligheten av hindringene
  • Gjennomføre saksbehandling med sikte på fjerning av hindringer som er vurdert som ulovlige
  • Følge opp fjerning av hindringene
  • Informere om prosjektet eksternt og internt
  • Sluttrapportering

Kvalifikasjoner

  • Mastergrad eller annen høyere relevant utdanning innenfor jus, naturforvaltning, arealplanlegging eller annet relevant fagområde
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven og/eller friluftsloven
  • Erfaring med bruk av ett eller begge lovverk i offentlig forvaltning, forskning eller utredning
  • God kjennskap til offentlig sektor og forvaltning
  • God rolleforståelse
  • Erfaring med prosjektarbeid/prosessledelse

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og initiativrik
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Svært god til å formidle både skriftlig og muntlig
  • Ansvars- og kvalitetsbevisst
  • Evne til å jobbe systematisk og langsiktig
  • Faglig engasjement
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En variert og faglig utfordrende jobb i et godt arbeidsmiljø med bred faglig sammensetning
  • Nye kontorlokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy
  • Fleksibel arbeidstid
  • God offentlig pensjonsordning
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    30.05.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3784850
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 18.05.2021