Bedrift
Færder kommuneSøknadsfrist
30.05.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3121, NØTTERØY
FÆRDER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3784850Se her for andre jobber fra Færder kommune
- Oppdatert 18.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Færder kommune
Prosjektleder - Ferdselshindringer
Offentlige tjenester og forvaltning
Færder kommune søker etter prosjektleder.
Vil du arbeide med å bedre tilgjengeligheten til strandsonen i en nasjonalparkkommune med vind i seilene?
Vi har ledig 3-årig engasjement som prosjektleder for registrering og fjerning av ulovlige ferdselshindringer i strandsonen. Stillingen er plassert i virksomhet Kommuneutvikling, som omfatter områdene klima, natur og miljø, kommuneplan, reguleringsplan, samt landbruk og viltforvaltning.
Færder kommune har vedtatt å gjennomføre et prosjekt som skal sikre allmennhetens ferdselsrett i strandsonen gjennom registrering og fjerning av ferdselshindringer som er ulovlige etter plan- og bygningsloven og/eller friluftsloven.
Prosjektlederen vil få hovedansvaret for arbeidet med systematisk registrering og fjerning av ulovlige ferdselshindringer i strandsonen langs prioriterte strekninger, samt rapportering av metode og resultater. Arbeidet vil skje i samarbeid med kommunens enhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeide prosjektplan med prioritering av strekninger som skal registreres
- Registrere ferdselshindringer
- Vurdere lovligheten av hindringene
- Gjennomføre saksbehandling med sikte på fjerning av hindringer som er vurdert som ulovlige
- Følge opp fjerning av hindringene
- Informere om prosjektet eksternt og internt
- Sluttrapportering
Kvalifikasjoner
- Mastergrad eller annen høyere relevant utdanning innenfor jus, naturforvaltning, arealplanlegging eller annet relevant fagområde
- God kjennskap til plan- og bygningsloven og/eller friluftsloven
- Erfaring med bruk av ett eller begge lovverk i offentlig forvaltning, forskning eller utredning
- God kjennskap til offentlig sektor og forvaltning
- God rolleforståelse
- Erfaring med prosjektarbeid/prosessledelse
Personlige egenskaper
- Selvstendig og initiativrik
- Fleksibel og løsningsorientert
- Svært god til å formidle både skriftlig og muntlig
- Ansvars- og kvalitetsbevisst
- Evne til å jobbe systematisk og langsiktig
- Faglig engasjement
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- En variert og faglig utfordrende jobb i et godt arbeidsmiljø med bred faglig sammensetning
- Nye kontorlokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy
- Fleksibel arbeidstid
- God offentlig pensjonsordning
- Lønn etter avtale
Bedrift
Færder kommuneSøknadsfrist
30.05.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3121, NØTTERØY
FÆRDER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3784850Se her for andre jobber fra Færder kommune
- Oppdatert 18.05.2021