Detaljer

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    26.11.2020
  • Sted:
    SANDVIKA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    SANDVIKA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3260060
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune

Prosjektleder - DigiViken

Kommunene i Viken representerer 1,2 millioner innbyggere, og har som ambisjon å være en ledende region innenfor innovasjon, digitalisering og smarte samfunnsløsninger. Fylkeskommunen Viken ble etablert 01.01.2020. Det er nå en ambisjon å etablere et forpliktende samarbeid om digitalisering mellom kommunene og fylkeskommunen i Viken.

Etter et forberedende arbeid med utredning og forankring av hva et mulig digitalt samarbeid mellom alle 51 Vikenkommunene skal være, er det planlagt oppstart i samarbeidet fra 01.01.2021. Nå starter arbeidet med etablering av felles målbilde, konsolidering av digitaliseringsporteføljen, samt operasjonalisering av samarbeidet for å sikre at kommunesektoren i Viken er bedre rustet, og mer effektivt kan gjennomføre digitaliseringstiltak fremover. Ambisjonen er et positivt strategisk samarbeid til nytte for hele Viken.

Til dette søker vi en service- og utviklingsorientert prosjektleder med ansvar for å legge til rette for og koordinere aktivitetene i samarbeidet.  

Arbeidsoppgaver
 
  • Sikre effektiv etablering og administrasjon av DigiVikens aktiviteter
  • Tilrettelegge, etablere og administrere arenaer og nettverk for erfaringsutvikling og ledelses- og kompetanseutvikling
  • Etablere porteføljestyring for fellesprosjekter og anskaffelser sammen med Porteføljestyret
  • Utarbeide og vedlikeholde oversikt over alle kommunenes digitaliseringsinitiativ og pågående og/eller prioriterte prosjekter
  • Tett oppfølging av alle obligatoriske nasjonale felleskomponenter og løsninger
  • Oversikt og innsikt i frivillige nasjonale felles løsninger
  • Søke tilskuddsmidler der det er mulig
  • Sikre evaluering av prosjektets resultater og gevinster og utarbeidelse av en årlig erfaringsrapport
  • Prosjektlederen vil rapportere til leder av porteføljestyret for DigiViken
  • Stillingen administreres av og vil være lokalisert i Bærum kommune, men det er viktig at prosjektleder er tilgjengelig for alle kommunene i regionen. Det må påregnes utstrakt reisevirksomhet  
Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdanning på bachelor eller masternivå
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om utdanning
  • Erfaring med ledelse og koordinering av prosjekt-, program- og portefølje
  • God innovasjons- og teknologiforståelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk     
Personlige egenskaper

Vi søker deg som: 

  • er engasjert og strukturert                                                                                                                                                                                                                                                            
  • har gjennomføringsevne og er resultatorientert
  • er flink til å bygge på andres kompetanse
  • er god på relasjonsbygging og samarbeider godt med ulike fagmiljøer
  • har fokus på å bygge team, nettverk og tverrfaglig samarbeid – er en lagspiller
  • har sterke kommunikasjonsegenskaper
  • har god forståelse for offentlig virksomhet, og tjeneste- og samfunnsutvikling

Personlig egnethet vil bli vektlagt     

Vi tilbyr
  • Muligheten til å arbeide i et nettverksorientert og tverrfaglig faglig miljø på tvers av kommunegrenser
  • Vi tror på investering i de ansatte og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer
  • Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året  
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland