Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
26.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3260060Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 04.11.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Prosjektleder - DigiViken
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Kommunene i Viken representerer 1,2 millioner innbyggere, og har som ambisjon å være en ledende region innenfor innovasjon, digitalisering og smarte samfunnsløsninger. Fylkeskommunen Viken ble etablert 01.01.2020. Det er nå en ambisjon å etablere et forpliktende samarbeid om digitalisering mellom kommunene og fylkeskommunen i Viken.
Etter et forberedende arbeid med utredning og forankring av hva et mulig digitalt samarbeid mellom alle 51 Vikenkommunene skal være, er det planlagt oppstart i samarbeidet fra 01.01.2021. Nå starter arbeidet med etablering av felles målbilde, konsolidering av digitaliseringsporteføljen, samt operasjonalisering av samarbeidet for å sikre at kommunesektoren i Viken er bedre rustet, og mer effektivt kan gjennomføre digitaliseringstiltak fremover. Ambisjonen er et positivt strategisk samarbeid til nytte for hele Viken.
Til dette søker vi en service- og utviklingsorientert prosjektleder med ansvar for å legge til rette for og koordinere aktivitetene i samarbeidet.
- Sikre effektiv etablering og administrasjon av DigiVikens aktiviteter
- Tilrettelegge, etablere og administrere arenaer og nettverk for erfaringsutvikling og ledelses- og kompetanseutvikling
- Etablere porteføljestyring for fellesprosjekter og anskaffelser sammen med Porteføljestyret
- Utarbeide og vedlikeholde oversikt over alle kommunenes digitaliseringsinitiativ og pågående og/eller prioriterte prosjekter
- Tett oppfølging av alle obligatoriske nasjonale felleskomponenter og løsninger
- Oversikt og innsikt i frivillige nasjonale felles løsninger
- Søke tilskuddsmidler der det er mulig
- Sikre evaluering av prosjektets resultater og gevinster og utarbeidelse av en årlig erfaringsrapport
- Prosjektlederen vil rapportere til leder av porteføljestyret for DigiViken
- Stillingen administreres av og vil være lokalisert i Bærum kommune, men det er viktig at prosjektleder er tilgjengelig for alle kommunene i regionen. Det må påregnes utstrakt reisevirksomhet
- Høyere relevant utdanning på bachelor eller masternivå
- Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om utdanning
- Erfaring med ledelse og koordinering av prosjekt-, program- og portefølje
- God innovasjons- og teknologiforståelse
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Vi søker deg som:
- er engasjert og strukturert
- har gjennomføringsevne og er resultatorientert
- er flink til å bygge på andres kompetanse
- er god på relasjonsbygging og samarbeider godt med ulike fagmiljøer
- har fokus på å bygge team, nettverk og tverrfaglig samarbeid – er en lagspiller
- har sterke kommunikasjonsegenskaper
- har god forståelse for offentlig virksomhet, og tjeneste- og samfunnsutvikling
Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Muligheten til å arbeide i et nettverksorientert og tverrfaglig faglig miljø på tvers av kommunegrenser
- Vi tror på investering i de ansatte og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer
- Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
26.11.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3260060Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 04.11.2020