• Company
    Nittedal kommune
  • Application deadline
    09.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Parttime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6478815
  • Look here for other jobs from Nittedal kommune
Vacancy

Nittedal kommune

Prosjektleder digitalisering og tjenesteutvikling

Offentlig forvaltning

 

Nittedal kommune søker en engasjert og selvstendig prosjektleder og tjenesteutvikler som evner å se «hele bildet» og bidra til å utvikle tjenestene våre. Du vil ha en utadvendt rolle i organisasjonen, der du jobber tett med ulike fagområder, fanger opp behov og oversetter dem til konkrete prosjekter og utviklingsløp.

Kommunen står i en spennende omstillingsprosess, hvor vi har fokus på å løse kommunens oppdrag på en smartere og mer effektiv måte gjennom blant annet ny teknologi. For oss handler digitalisering ikke bare om å «sette strøm på papir», men om å videreutvikle arbeidsprosesser, tjenester og måten vi jobber på – altså reell endring i måten vi leverer tjenester til innbyggere og ansatte.

Prosjektveiviseren, Prosjektportalen og KS sin Innovasjonguide ligger til grunn for vår prosjekt- og porteføljestyring.

Avdeling Innovasjon og digitalisering består av 6 årsverk. Avdelingen er en del av enhet HR, digitalisering og organisasjonsutvikling i sektor fellestjenester. Avdelingen samhandler tett med kommunalområdenes digitaliseringsrådgivere og kommunens IT-drift. Stillingen rapporterer til avdelingsleder for innovasjon og digitalisering.

 

Kvalifikasjoner:

  • Evne til å se helheten og drive strategiske prosesser.
  • Erfaring med å lede og fasilitere tjenesteutviklingsprosesser, på tvers av fagområder
  • Prosjektledelederkompetanse - kan planlegge, strukturere og følge opp prosjekter og legge til rette for effektiv realisering av gevinster.
  • Flere års erfaring med bruk av prosjektmetodikk som f.eks. Prosjektveiviseren eller Prince2.
  • God forståelse for hvordan teknologi kan skape verdi, men du trenger ikke ha en formell IT-utdannelse.
  • Relevant utdannelse på bachelor eller master- nivå. Dokumenterbar erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • Meget god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Erfaring fra kommunal sektor er en fordel, men ikke et krav.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:

  • snakker enkelt og forståelig om digitalisering, tjenesteutvikling og innovasjon – uten å drukne folk i fagspråk
  • klarer å oversette «teknologi- og prosjektprat» til et praktisk språk som ledere og medarbeidere kjenner seg igjen i
  • er dyktig på å skape engasjement og motivasjon i team og prosjekter, og på å få folk med deg gjennom endringer
  • er strukturert, systematisk og har høy gjennomføringsevne

Vi tilbyr:

  • En spennende og viktig rolle i en fremoverlent kommune.
  • Store muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.
  • Gode arbeidsbetingelser og fleksibilitet.
 

  • Company
    Nittedal kommune
  • Application deadline
    09.01.2026
  • Fulltime/Parttime
    Parttime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6478815
  • Look here for other jobs from Nittedal kommune