• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6157811
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Prosjektleder - Byliv

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergens uterom søker dedikert prosjektleder!

Ønsker du å være med og forme byrom og rekreasjonsområder i Bergen? I seksjon for Byliv i Bymiljøetaten bygger og oppgraderer vi parker, rekreasjonsområder, lekeplasser og badeplasser. Vi har ansvar for prosjekter fra tidlig idé- og skissefase, til ferdig bygde anlegg, i veldig ulik størrelse. I årene som kommer skal vi i gang med flere store byutviklingsprosjekter, blant andre Mindetorget og Storavatnet friluftsområde, og vi lyser nå ut to faste prosjektlederstillinger for å lede disse prosjektene. Vi ser etter deg som er faglig sterk, løsningsorientert og selvstendig. Du har gjerne bakgrunn fra landskapsarkitektur, arkitektur, eller ingeniørfag.

Byutviklingen i Bergen er i en spennende fase, med store transformasjons- og fortettingsprosjekter. Seksjon for byliv spiller en viktig rolle for å sikre kvalitativt gode byrom for byens befolkning, og vi trenger flere medarbeidere som vil bidra til å forme byen! Vi har som mål å øke vår kapasitet og ekspertise innenfor områdene prosjektgjennomføring, byrom og byliv. Seksjonen har 16 ansatte, og er del av Gjennomføringsavdelingen, som til sammen har 36 årsverk.

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker arkitekt, landskapsarkitekt eller ingeniør
  • Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå
  • Det er ønskelig med praktisk erfaring fra prosjekt- og prosessledelse
  • Relevant arbeidserfaring 3-5 år fra anleggsprosjekter er en fordel, gjerne med ulike entrepriseformer
  • Erfaring fra å utvikle nye byrom i tettbygd og historisk by er en fordel
  • Det er også en fordel med erfaring fra offentlig saksbehandling, eller fra offentlige anskaffelser
  • God digital kompetanse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner og forståelse for prosesser
  • Løsningsorientert med evne til å prioritere mellom ulike oppgaver
  • Evne til å være tydelig og å ta ledelse
  • Selvstendig og pålitelig
  • Samfunnsengasjert, og fleksibel og pragmatisk i jakten på de riktige løsningene for byen vår
  • Strukturert og med god arbeidskapasitet
  • Initiativrik og faglig trygg

Vi tilbyr:

  • Et tverrfaglig, dyktig og spennende arbeidsmiljø!
  • Du blir del av en seksjon med godt arbeidsmiljø og høy faglig kompetanse
  • Bergen kommune har gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Stillingen har mulighet for fleksibel arbeidstid i fine arbeidslokaler sentralt i Bergen
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6157811
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune