• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5042935
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 02.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Prosjektleder - bærekraftig mobilitet

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten leverer tjenester og kompetanse innen byutvikling, park, vei, sykkel, mobilitet, naturforvaltning, parkering, renovasjon og forvaltning av deponier. Vi skal endre bergensernes transportvaner i retning av sykkel, gange og delemobilitet. Vi planlegger for god byutvikling, fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler for å utvikle byen, og bygger offentlig infrastruktur som veier, byrom, fortau, lekeplasser og torg. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Vi har ledig én til to faste stillinger som prosjektleder hos seksjon for Bærekraftig mobilitet.

Seksjon for Bærekraftig mobilitet er en del av Plan og utviklingsavdelingen. Med åtte ansatte i seksjonen har vi ansvaret for etatens utredninger, planer og utviklingsprosjekter innen mobiltetsfeltet. I 2023 skal seksjonen levere strategi og handlingsplan for elbil-lading i Bergen, og starte arbeidet med en handlingsplan for delemobilitet. Vi skal bidra i arbeidet med realisering av sykkelinfrastruktur, følge opp handlingsplan for gange, utvikle ny gatenorm for Bergen og bidra faglig innenfor bylogistikk. I tillegg skal relevante mål og tiltak fra Grønn strategi og kommunens klima- og miljøplan følges opp.

Vi samarbeider med andre kommuner i Norge, i tillegg til byer og organisasjoner i Europa gjennom flere EU-prosjekter. I stillingen vil du jobbe med et bredt spekter av oppgaver og prosjekter innenfor seksjonens ansvarsområder, og bidra innenfor hele etatens arbeidsområder med muligheter for å påvirke faglig utvikling.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for planlegging og gjennomføring av prosjekter innenfor seksjonen ansvarsområder
  • Gjennomføre ulike utredninger
  • Utarbeide fagnotater og presentasjoner
  • Bidra til godt tverrfaglig samarbeid
  • Delta i prosjektgrupper som representant for etaten, avdelingen og/ eller seksjonen

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på bachelor- eller masternivå innen relevante fagområder
  • Relevant kunnskap og erfaring
  • God skriftlig og muntlig  fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Stillingskode vil bli vurdert i forhold til utdanningsnivå.

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • Helhetlig blikk og evne til å gjøre faglige vurderinger rundt byutvikling og samferdsel
  • Kan arbeide strukturert og selvstendig
  • Være effektiv og ha høy arbeidskapasitet
  • Initiativrik og faglig trygghet
  • Løsningsorientert og evne til å prioritere mellom ulike oppgaver

Vi tilbyr:

  • Spennende felt som du kan påvirke
  • Et tverrfaglig og spennende arbeidsmiljø
  • Mulighet for god og faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Fine lokaler sentralt på Nygård
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5042935
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 02.03.2023