• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4622945
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Prosjektleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Byrådsavdeling for eldre, helse og frivillighet (BEHF) driver 4 etater, som alle gir viktige helsetjenester til byens innbyggere; Etat for sykehjem, etat for hjemmebaserte tjenester, etat for helsetjenester og etat for vurdering og rehabilitering. Med en aldrende befolkning er våre tjenester under press, noe som krever nytenkning og endringskapasitet. Byrådsavdelingen har derfor etablert et innovasjons- og forbedringsprogram; Smart omsorg.

Vi ønsker at våre medarbeidere skal ha best mulige rammer for sitt faglige arbeid, og at våre tjenester treffer godt i fht. brukernes behov. Arbeidet vårt bygger på prinsippene om tillit og faglighet, og metoder som benyttes er blant annet design thinking og prosessforbedring, sammen med høyt fokus på gevinstrealisering. Programmets nedslagsfelt er bredt, men har sitt hovedfokus på forbedring av arbeidsprosesser, optimalisering av ressursbruk og bruk av effektive arbeidsverktøy.

Vi ser nå etter deg som er en erfaren prosjektleder, og som har ledet komplekse utviklingsprosjekter. Du må være analytisk, og ha driv og gjennomføringsevne nok til å drive et prosjekt frem gjennom alle dets faser; fra ide til konsept, fra prosjektforslag til prosjektgjennomføring. Du må kunne håndtere usikkerhet, sette retning og skape fremdrift.

Basert på din kompetanse og kapasitet ønsker vi at du også kan ta oppdrag innen for eksempel forbedringsarbeid, design thinking, workshop-fasilitering, gevinstarbeid, opplæring etc. ute i våre virksomheter.

Vi har 1-2 stillinger ledig, avhengig av igangsetting av nye prosjekter den kommende tiden.  Stillingen/stillingene er midlertidige fra tiltredelse og ut juni 2024, med mulighet for fast tilsetting.

Ønsker du å vite litt mer om oss og hvilke prosjekter vi driver for tiden så finner du mer info på https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/smart-omsorg/om-smart-omsorg eller ring oss for en prat.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede prosjekter og bidra i utviklingsarbeid sammen med medarbeidere og ledere i driften vår
  • Jobbe sammen med øvrige prosjektledere/rådgivere i Smart omsorg for å bidra til at programmets hovedmål realiseres
  • Være pådriver og støttespiller for kontinuerlig forbedring og innovasjon
  • Hjelpe til med programdriften, for eksempel med kommunikasjonsarbeid, strategiarbeid, utvikling av verktøy etc. 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant fullført mastergrad innen fag som for eksempel samfunnsvitenskap, økonomi, organisasjonspsykologi, ledelse, strategi, innovasjon m.m.
  • Dokumentert erfaring som prosjektleder fra komplekse utviklingsprosjekter
  • Erfaring med å lede og veilede i større organisasjonsendringer, for eksempel prosessforbedring, organisasjonskultur, tjenesteutvikling m.m.
  • Ønskelig med utdanning innen design thinking eller tjenestedesign
  • Kjennskap til tilsvarende tjenesteområder og da spesielt offentlig sektor vil være en fordel
  • Svært god formuleringsevne skriftlig og muntlig på norsk 

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, strukturert og selvgående
  • God til å drive prosesser, engasjere andre og nå fastsatte mål
  • En trivelig og god kollega, som kan ta i et tak for laget
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Givende arbeidsoppgaver, ansvar og påvirkningskraft i en viktig sektor
  • Muligheten til å jobbe i et prosjekt- og utviklingsmiljø, med dyktige kollegaer som støtter hverandre
  • Arbeidssted i nye flotte Alrek helseklynge (Årstadveien 17)
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Mulighet for rask tiltredelse
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4622945
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 15.05.2022