• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4226261
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 17.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Prosjektleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden kommune har utmerket seg innenfor smart city med flere priser og nominasjoner. Vi vant prisen for årets smartbyløsning i 2017, vår mobilitetsløsning ble nominert til topp av offentlige løsninger digitaliseringskonferansen i 2019 og vi var blant de beste under fjorårets Nordic Digital Municipality Index. Vi øker innsatsen ytterligere og vi har behov for en dyktig prosjektleder som kan lede eller bistå på noen av våre større og spennende smart city prosjekter.

Smart city er et spennende fagfelt hvor bruk av teknologi og nye løsninger er et sentralt element for å utvikle byen.

 

Vi tilbyr

Vi kan tilby en svært interessant og viktig jobb med varierte arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø, med engasjerte og dyktige kollegaer. Vi har fleksibel arbeidstid og gode pensjonsordninger, og har kontorlokaler midt i Halden sentrum.

Hovedoppgaver

-          Ansvar for større smart city prosjekter

-          Bidra til utvikling av smart city Halden

-          Bidra til at Halden kommune utvikler sin IoT-plattform

-          Tilrettelegge for at lokalt næringsliv kan delta i smart city prosjekter

-          Bistå i utredninger og prosjekter om samfunnsutvikling

I våre smart city prosjekt samarbeider vi ofte med universiteter eller høgskoler, forskningsinstitusjoner, forskningsstiftelser samt større IT og teknologibedrifter.

Vi jobber for en byutvikling som bidrar til at Halden kommune blir en enda bedre by å bo i. Vi skal bidra til at det er så enkelt som mulig for flest mulig å gjøre klimasmarte valg i hverdagen.

 

Hvem er vi?

Avdeling for samfunnsutvikling består i dag av 12 medarbeidere og vi har et stort og spennende fagfelt, som i tillegg til smart city inkluderer bl.a. næringsutvikling, folkehelse, frivillighet, idrett og overordnet planlegging. Smart city Halden har i dag ingen egen avdeling, men kommunen har en smart city leder som driver satsingen fremover.

 

Personlige egenskaper

-          Har stort faglig engasjement

-          Har evne til å forstå og håndtere ulike typer mennesker og situasjoner

-          Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og liker å løse problemer

-          Har evne til å arbeide selvstendig og prioritere ulike oppgaver på en god måte

-          Er reflektert, fleksibel og endringsvillig

-          Er strukturert, kvalitetsbevisst og profesjonell

-          Har godt humør og vilje til å bidra til et godt arbeidsmiljø

-       Har evne til strategisk tenking/planlegging og gjennomføring

-       Er nytenkende, idérik, tar initiativ og er motivert.

 

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Flere års prosjektportefølje- eller prosjekterfaring med gode resultater, fortrinnsvis også i lederroller.
  • Erfaring fra å lede prosjekter innen smarte byer og samfunn.
  • Kompetanse innen innovasjon og bærekraftig samfunnsutvikling.
  • Utdanning på masternivå innen relevant fagområde.
  • God kjennskap til offentlig sektor
  • Svært god IT og teknologiforståelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • God kjennskap til å skrive søknader om offentlige tilskudd

 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Lønnsopplysninger

Stillingen lønnes som rådgiver/spesialrådgiver etter Halden kommunes lønns- og stillingsregulativ, avhengig av kompetanse og erfaring.

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

 

For ytterligere informasjon om stillingen kontakt:

Øyvind Stokseth, Leder smart city, tlf 932 44 087, epost oyvind.stokseth@halden.kommune.no

eller

Jens-Petter Berget, Leder for avdeling for samfunnsutvikling,  tlf. 402 21 454, e-post jens-petter.berget@halden.kommune.no

 

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk på stilling" på kommunens hjemmeside.

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

 

Offentlighet

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova  §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

 

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    13.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4226261
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 17.11.2021