Ledig stilling

Larvik kommune

PP-rådgiver

Offentlig forvaltning

Brenner du for at barn og unge skal få gode dager i barnehage og skole? Vi trenger deg som vil jobbe som PP-rådgiver i kommunen.

Som PP- rådgiver samarbeider du med og støtter barnehager og skoler i det forebyggende arbeidet med fokus på inkludering. Du bidrar i å greie ut behov for tilrettelegging med mål om å sette inn tiltak så tidlig som mulig der det trengs. Du hjelper videre til med kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehager og skoler, slik at tilbudet blir så inkluderende og tilrettelagt som mulig.

Pedagogisk-psykologiske tjenester i Larvik består av PP-tjenesten og Logopedtjenester. Du møter en aktiv og engasjert gruppe medarbeidere. Vår praksis er forskningsbasert og vi jobber systematisk med intern fagutvikling. Vårt mål er at alle barn og unge skal få gode opplærings- og utviklingsmuligheter og et likeverdig og tilpasset pedagogisk tilbud. Der loven eller forskrift krever sakkyndig vurdering, er det  PP-tjenesten som utarbeider denne.

Kvalifikasjoner:

Du har:

  • relevant høyere utdanning, som mastergrad/ hovedfag/ embetseksamen i psykologi, pedagogisk-psykologisk rådgivning, pedagogikk, eller spesialpedagogikk
  • førerkort og bil

Det er en fordel med:

  • erfaring fra arbeid i PPT og fra arbeid i barnehage eller skole
  • bred erfaring med å veilede
  • utredningskompetanserfaring med tverrfaglig samarbeid
  • framoverlent tilnærming til arbeidet
  • gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • interesse for faglig utvikling i tråd med tjenestens og kommunens utviklingsarbeid

Personlige egenskaper:

    Du som passer hos oss:

    • er systematisk, strukturert og fokusert i ditt arbeid
    • kan spre godt humør og bidra til et godt arbeidsmiljø
    • har fokus på barn og unges ressurser og medvirkning
    • har evne til observasjon og refleksjon, samt delta i utvikling av tolkningsfelleskapet
    • er endringsvillig, fleksibel og forberedt på endrede oppgaver i en PP-tjeneste som stadig er i utvikling

    Vi legger vekt på personlig egnethet.

    Vi tilbyr:

    • Et godt arbeidsmiljø med høy kompetanse
    • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
    • Mulighet til å gjøre mye av det du er best på
    • Fokus på faglig utvikling
    • Lønn etter avtale
    • God pensjons- og forsikringsordning i KLP
    • Velferdsordninger
    • Fleksitid
    • Kjøre- og bilgodtgjørelse etter kommunalt regulativ. 


    Viktig å vite før du starter hos oss
    Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

    Mangfold er en styrke
    Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

    Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
    Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

    Vise frem politiattest
    Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

    Hvordan søke
    Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

    Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
    Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

    En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!