• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    14.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5313842
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 16.08.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

PP- rådgiver 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

PP-tjenesten har til sammen 14 stillinger fordelt på ulike faggrupper. PP-tjenesten inngår i Barn-og Familie (PP-tjenesten, Helsestasjonen, Tverrfaglig familieteam, Ung i Gjøvik m/ helsestasjon for ungdom), som er en del av sektor Oppvekst.

Stillingens formål: Å medvirke til å gi barn og unge en oppvekst preget av trivsel, trygghet og livsmestring. Arbeide i tråd med Gjøvik kommunes oppvekststrategi.

Arbeidsoppgaver:
  • Gjennomføre utrednings- og sakkyndighetsarbeid etter opplæringsloven og barnehageloven.
  • Ansatte i fagstillinger skal bidra til kompetanse- og organisasjonsutvikling.
  • Ansatte skal gi veiledning til ansatte, barn og foresatte.
  • Arbeid vil per tid i hovedsak rettes mot barna i skolen.
  • Samarbeide med andre instanser slik at barn og unge får helhetlige og samordnede tiltak.
  • Ansvar for å utføre arbeidsoppgaver som avtalt med leder.
  • Ansvar for egen kompetanseutvikling og bidra til en dele-kultur.

 Kvalifikasjoner:

  • Master i spesialpedagogikk/pedagogikk, psykologi eller tilsvarende.
  • Relevant erfaring fra fagfeltet kan erstatte krav om mastergrad.
  • Det er ønskelig med erfaring fra PP-tjenesten eller annen veiledning/rådgivningstjeneste.
  • Kompetanse i veiledning, rådgivning og utredning vektlegges. Erfaring fra arbeid i grunnskole er ønskelig.
  • Det er ønskelig med kompetanse i tverrfaglig arbeid knyttet til barn, familier, skole og barnehage.
  • Relasjonskompetanse, gode kommunikasjons - og samarbeidsferdigheter.
  • Krav om godkjent politiattest. 
  • Krav om førerkort, og må påregne å benyttes egen bil i tjenesten.
Vi kan tilby
  • Meget varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Fokus på faglighet og at vår samlede kompetanse skal være i stadig utvikling.
  • Godt arbeidemiljø.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter.
  • Gjøvik kommune legger til rette for spesialisering om det er ønskelig.
  • Gjøvik kommune har et bedriftsidrettslag med treningsmuligheter og utleiehytter.
  • Gode forsikringsordninger.

Unntatt offentlighet må begrunnes

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    14.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5313842
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 16.08.2023