Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
14.09.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5313842Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 16.08.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Gjøvik kommune
PP- rådgiver 100 % fast stilling
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
PP-tjenesten har til sammen 14 stillinger fordelt på ulike faggrupper. PP-tjenesten inngår i Barn-og Familie (PP-tjenesten, Helsestasjonen, Tverrfaglig familieteam, Ung i Gjøvik m/ helsestasjon for ungdom), som er en del av sektor Oppvekst.
Stillingens formål: Å medvirke til å gi barn og unge en oppvekst preget av trivsel, trygghet og livsmestring. Arbeide i tråd med Gjøvik kommunes oppvekststrategi.
Arbeidsoppgaver:- Gjennomføre utrednings- og sakkyndighetsarbeid etter opplæringsloven og barnehageloven.
- Ansatte i fagstillinger skal bidra til kompetanse- og organisasjonsutvikling.
- Ansatte skal gi veiledning til ansatte, barn og foresatte.
- Arbeid vil per tid i hovedsak rettes mot barna i skolen.
- Samarbeide med andre instanser slik at barn og unge får helhetlige og samordnede tiltak.
- Ansvar for å utføre arbeidsoppgaver som avtalt med leder.
- Ansvar for egen kompetanseutvikling og bidra til en dele-kultur.
Kvalifikasjoner:
- Master i spesialpedagogikk/pedagogikk, psykologi eller tilsvarende.
- Relevant erfaring fra fagfeltet kan erstatte krav om mastergrad.
- Det er ønskelig med erfaring fra PP-tjenesten eller annen veiledning/rådgivningstjeneste.
- Kompetanse i veiledning, rådgivning og utredning vektlegges. Erfaring fra arbeid i grunnskole er ønskelig.
- Det er ønskelig med kompetanse i tverrfaglig arbeid knyttet til barn, familier, skole og barnehage.
- Relasjonskompetanse, gode kommunikasjons - og samarbeidsferdigheter.
- Krav om godkjent politiattest.
- Krav om førerkort, og må påregne å benyttes egen bil i tjenesten.
- Meget varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Fokus på faglighet og at vår samlede kompetanse skal være i stadig utvikling.
- Godt arbeidemiljø.
- Gode faglige utviklingsmuligheter.
- Gjøvik kommune legger til rette for spesialisering om det er ønskelig.
- Gjøvik kommune har et bedriftsidrettslag med treningsmuligheter og utleiehytter.
- Gode forsikringsordninger.
Unntatt offentlighet må begrunnes
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
SøknadAlle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
14.09.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5313842Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 16.08.2023