• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5173973
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 04.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Porteføljeforvalter - eksterne prosjekter

Offentlig forvaltning

Bydel Gamle Oslo har en omfattende portefølje av ekstern finansiering, både til utviklingsoppgaver og styrking av bydelens ordinære drift.
I Enhet for økonomi og virksomhetsstyring  trenger vi nå en dyktig medarbeider som vil få hovedansvaret for å holde orden og oversikt over bydelens prosjektportefølje av ekstern finansiert virksomhet. Vedkommende blir en viktig bidragsyter til at prosjektene i porteføljen understøtter bydelens vedtatte strategiske retning.

Enhet for økonomi og virksomhetsstyring er en del av bydelens stabsavdeling og består for tiden av seks kompetente og engasjerte medarbeidere. Stillingen rapportere til leder for økonomi og virksomhetsstyring.

Kvalifikasjoner:

Må ha

  • Høyskole eller universitetsutdanning innen økonomi/administrasjon, fortrinnsvis på Masternivå, men minimum bachelornivå
  • God forståelse av prosjektøkonomi og regnskapsprosesser
  • Kjennskap til offentlig økonomiforvaltning (fortrinnsvis kommunal)
  • Erfaring fra prosjektoppfølging og med porteføljeforvaltning
  • Svært gode Excel-kunnskaper
  • Kjennskap til bruk av økonomissystem, fortrinnsvis Agresso/Unit 4

Ønskelig med

  • God kjennskap til Power BI og Power-plattformen til Microsoft
 

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt og omstillingsdyktig
  • Analytisk, proaktiv og evne til å sette seg inn i ulike økonomiske problemstillinger
  • Evne til å formidle et økonomisk og regnskapsmessig budskap til «ikke-økonomer»
  • Evne til å arbeide selvstendig og nøyaktig, samt evne til å planlegge, gjennomføre og fullføre oppgaver og utvikling av eget fagområde
  • Evne til å identifisere og rapportere/følge opp risiko og avvik i prosjektporteføljen
  • Gode samarbeidsevner og like å ha en stor kontaktflate i bydelen

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø i en organisasjon med dyktige ledere og ansatte som både vil og kan
  • Stor og spennende bydel med vilje til å satse på innovasjon og utvikling
  • Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud. Sykkelparkering i kjelleren.
  • Personalkantine og mulighet til å benytte mangfoldet av gode restauranter, kafeer og butikker rett utenfor døren på Tøyen Torg.
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Personalhytte på Norefjell
  • Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidsløsning
  • Lønnsplassering i lønnstrinn 50 - 54 (p.t. kr. 754 000 - 812 100 ) pr år i Oslo kommunes lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5173973
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 04.05.2023