• Företag
    Birkenes kommune
  • Ansökningstiden
    17.01.2021
  • Anställningsform
    workTime.Deltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4760, BIRKELAND
    BIRKENES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3357293
  • Se här för andra jobb från Birkenes kommune
  • Uppdaterad 05.01.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Birkenes kommune

Politisk sekretær og valgansvarlig vikar 75%

Offentlig forvaltning

Er du en person som trives som bindeledd mellom politikk og administrasjon?

Vi tilbyr en spennende og interessant vikar stilling, 75% frem til 31.12.21, som politisk sekretær og valgansvarlig.  

  • Møtesekretær, inkludert for- og etterarbeid for kommunestyret og andre utvalg, samt klagenemnd, valgstyret og andre komiteer/utvalg.
  • Løpende oppfølgning og status i politiske saker
  • Løpende kontakt med ordfører og kommunedirektør
  • Støttefunksjoner for ordfører
  • Budsjett- og økonomioppfølging, samt beregning av godtgjørelse til folkevalgte
  • Valgansvarlig, forberedelse og gjennomføring av stortingsvalg 2021
  • Forberedelse, tilrettelegging og saksbehandling i forbindelse med vigsler

 

Birkenes kommune gjennomfører  flere av sine politiske møter på kveldstid, man må derfor regne med en del kveldsarbeid.

Utdanning:

  • Høyere utdanning på bachelornivå f.eks innen offentlig forvaltning, statsvitenskap, jus eller lignende.
  • Solid realkompetanse, relevant arbeidserfaring og/eller  personlig egnethet  kan veie opp for manglende formalkompetanse.

 

Krav til kompetanse:

  • Gode norskkunnskaper og god språkforståelse muntlig og skriftlig
  • Svært gode IKT - kunnskaper

 

Krav til erfaring:

  • Erfaring fra kommunal forvaltning eller annen offentlig virksomhet

 

Ønsket erfaring:

  • Juridisk kompetanse: kommunelov/forvaltningslov/offentlighetslov
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra arbeid mot politisk nivå

 

  • Evne til å lære raskt
  • Selvstendig, men også en god lagspiller 
  • Må kunne holde hodet kaldt når det stormer
  • Evne til å takle stress på en god måte
  • Fleksibel, initiativrik, og nøyaktig
  • Strukturert, evne til prioritere
  • Løsningsorientert   

 

Vi tilbyr:

  • En spennende og interessant stilling som aldri er kjedelig
  • Innsikt i det meste som skjer i en kommune
  • Muligheten til å holde deg oppdatert på lovverk og reglement
  • Et godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsordning via KLP  
 

  • Företag
    Birkenes kommune
  • Ansökningstiden
    17.01.2021
  • Anställningsform
    workTime.Deltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4760, BIRKELAND
    BIRKENES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3357293
  • Se här för andra jobb från Birkenes kommune
  • Uppdaterad 05.01.2021