Detaljer

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    30.09.2020
  • Sted:
    FINNSNES
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    FINNSNES
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3116609
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune

Pleiemedarbeider/Assistent

 

Pleiemedarbeider/Assistent

TFU-distrikt Senja er en enhet i Tjenesten for utviklingshemmede (TFU).

Den som tilsettes som Pleiemedarbeider/Assistent vil bli ansatt ved et enetiltak. Fra 2020 er Tjenesten for utviklingshemmede et virksomhetsområde i sektor Pleie- og omsorg.

TFU-distrikt Senja flere enetiltak lokalisert på Senja, ca. 30 minutters kjøring fra Finnsnes by. Enheten har 3,2 årsverk og gir hjemmetjenester i form av praktisk bistand og opplæring og hjemmesykepleie til mennesker med utviklingshemming. 

TFU-distrikt Senja har p.t 3 ledige stillinger på:

  • 96,36 % (65,85% lønnsbrøk) aften, dag-aften og hvilende nattevakter
  • 96,36 % (68,19% lønnsbrøk) aften, dag-aften og hvilende nattevakter
  • 46,95 % (23,47% lønnsbrøk) hvilende natt
  •  

Det er ønskelig med ferdigheter innen praktisk planarbeid og digital kompetanse. Det er et krav om relevant erfaring fra miljøarbeid, da spesielt erfaring med utviklingshemming. Dette er viktig ettersom man arbeider alene 1:1 med tjenestemottaker. Oppstart er omgående.

Det kreves alminnelig god helse da arbeid med brukere med særlige behov kan være psykisk og psykisk krevende.             

        Arbeidsoppgaver:

  • Målrettet faglig og miljøterapeutisk arbeid opp mot beboere.
  • Systematisk arbeid med handlingsplaner i tråd med beboers vedtak.
  • Praktisk tilrettelegging for beboers hverdag.
  • Samarbeid med pårørende, sosialt nettverk, habilitering, fastlege og andre relevante instanser.

Rapportering i kommunens dokumentasjonsverktøy Profil og annen skriftlig dokumentasjon og møtevirksomhet.

           Vi tilbyr:

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø hvor vi legger vekt på fag- og teamsamarbeid
  • Faglige utfordringer i et spennende fagområde
  • Stort fokus på brukermedvirkning
  • Fokus på kompetanseutvikling og velferdsteknologi
  • En kommune i stor utvikling og endring
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Lønn etter gjeldende tariff.    
  •  
  • Kvalifikasjonskrav:
  • Erfaring fra arbeid med psykisk utviklingshemmede er et krav.
  • Erfaring fra bruk av IKT-systemer/fagsystemer Profil.
  • Søker bør ha generelt gode datakunnskaper.
  • Førerkort klasse B                                                                                                                                                                                                   

        Personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder bl.a kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevne.

        Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju, og personlig egnethet vil inngå i vurderingen.

        Før tiltredelse må politiattest av ny dato forevises. (Skal ikke vedlegges søknaden.) Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.

        Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. 

For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søkeren ber om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.

Det oppfordres til å søke elektronisk.