Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Betanien sykehus

Personalrådgiver med lederansvar 100%

Sykehus

Vi søker en dyktig personalrådgiver som ønsker å bidra til å utvikle organisasjon, ledere og medarbeidere til det beste for pasientene! 

Kort om stillingen

Stiftelsen Betanien Bergen er i en omorganiseringsprosess hvor sykehjemmet skal få et mer autonomt ansvar for egen drift. For å realisere dette skal staben til styrer styrkes innenfor områdene personal, økonomi og støttefunksjoner.

Personalrådgiver skal ha personalansvar for kjøkken, renhold og teknisk.  

 

Arbeidsoppgaver

Personalrådgiver vil få en sentral rolle knyttet til å ta i bruk, og sikre god implementering av personaladministrative IKT verktøy som bl.a.:

  • System ansvar for Visma – HRM, ressursstyring og kompetansemodul
  • Planlegge, gjennomføre og følge opp medarbeiderundersøkelser
  • Systemansvar og bruk av rekrutteringsvektøyet Easycruit
  • Systemansvar for elektronisk arkiv –  for tiden Ephorte
  • Utvikle e-læring på viktige områder
  • Utvikling og vedlikehold av rutiner og prosedyrer i kvalitetsdokumentasjonssystemet
  • Oppfølging av GDPR og informasjonssikkerhet

 

Andre sentrale oppgaver for stillingen er:

  • Utvikle strategier og være en støtte i arbeidet med HMS- og nærværsarbeid
  • Utarbeide statistikker og analyser knyttet til fravær, bemanning og AML brudd
  • Planlegge, gjennomføre og følge opp lokale forhandlinger
  • Sikre effektuering av sentrale lønnsoppgjør
  • Sikre et godt samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste
  • Oppfølging av egne medarbeidere
  • Bistå i avdelingenes budsjettarbeid
  • Opplæring av ledere og ansatte i bruk av systemer
  • Saksbehandling og rådgivning innenfor hele personalområdet
  • Sykefraværsoppfølging på system og individnivå
  • HMS-  koordinering med ansvar for rapportering, risikovurdering, avvikshåndtering
  • Initiere og bidra i forbedrings- og utviklingsarbeid
  • Aktivt delta i interne og eksterne nettverk

 

Alle virksomheter i Stiftelsen Betanien Bergen er tilsluttet arbeidsgiverorganisasjonen Virke, og følger Landsoverenskomst for spesialisthelsetjenesten.

     

Kvalifikasjoner

  • Bred erfaring fra personalområdet og god økonomisk forståelse.
  • Ledererfaring fra helse og omsorgssektoren
  • Høy kompetanse på turnusarbeid
  • Relevant utdanning på universitets- og/ eller høyskolenivå
  • Gode kunnskaper om arbeidslivets lov-, forskrifts- og avtaleverk
  • Kjennskap til gode virkemidler innenfor HMS arbeid og sykefraværsoppfølging

 

Personlige egenskaper/ ferdigheter

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Fleksibel og endringsvillig
  • Analytisk, strukturert og med stor arbeidskapasitet
  • Initiativrik og positiv til forbedrings- og endringsarbeid.
  • Evne til å kunne arbeide selvstendig, men samtidig være en ressurs i teamarbeid
  • Gode relasjonelle egenskaper 
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter
  • Gode pedagogiske ferdigheter
  • Resultat- og løsningsorientert

 

Vi tilbyr

Vi tilbyr en utfordrende og spennende jobb i et trivelig og stabilt arbeidsmiljø preget av engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi en aktiv personalpolitikk når det gjelder til helse, miljø og sikkerhet. Vi har blant annet avtale med godkjent bedriftshelsetjeneste, velferdstilbud som gratis treningssenter og leie av hytte i Alvøen. Vi legger til rette for videreutvikling og økt kompetanse blant våre ansatte. Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger. Lønn etter avtale.