• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5712612
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Personalrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for tjenester til utviklingshemmede er en av fem etater under byrådsavdeling BEHO - Byrådsavdeling, eldre, helse og omsorg. BEHO - har ansvaret for kommunens samfunnsoppgaver innen folkehelse, tjenester til eldre og særlig omsorgstrengende, helsetjenester og legevakt. Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg har ansvaret for vel 8000 ansatte. 

Etat for tjenester til utviklingshemmede har vel 3000 ansatte og gir tjenester til 1400 bruker, vi har 112 tjenestesteder og er en av de største helseetatene i landet. I forbindelse med omorganisering av etaten, har vi nå to ledig personalrådgiver stillinger.

Du vil inngå i et HR og lønnsteam med egen avdelingsleder som vil være en underavdeling i enheten kvalitet- og organisasjonsutvikling. Teamet vil bestå av personalrådgivere og lønnsmedarbeidere som skal sørve hele etaten innenfor fagfeltene. Vi søker rådgivere med erfaring fra HR- arbeid, strategisk.  analytisk tenking, og ledelse. Du evner å strukturere arbeidsoppgavene, inspirere og motivere kollegaer til å jobbe sammen mot et felles mål.

Du må være trygg i rollen, og evne å veilede, utvikle dyktige kollegaer, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø, og ha en høy etisk bevissthet. Bli med fra starten av ny organisering og bidra til å sette ditt preg på egen avdeling. Stillingen krever kunnskap om relevant lov- og avtaleverk, samt god kompetanse innenfor kommunikasjon, endring og omstilling av personell da organisasjonen er i omstilling.

Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede gjennom å bidra til et godt HR- arbeid i tett samarbeid med avdelingsleder og teamet. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og ønsker å bidra til at kvalitet er i høysetet. Som personalrådgiver er du opptatt av å skape tillit, å bidra til at ansatte kan oppleve mestring, trivsel og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og ha høy etisk bevissthet i alt du gjør.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig høyskole, bachelorgrad 180 studiepoeng eller universitetsutdanning innen HR - administrasjon/organisasjon/ledelse/jus
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • Må ha erfaring innen HR-arbeid
  • God kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk innen HR-området 
  • Fortrinnsvis erfaring fra saksbehandling innen offentlig eller privat sektor
  • Må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne
  • Gode datakunnskaper
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk

Personlige egenskaper:

  • Du er en relasjonsbygger som forstår at menneskene er de viktigste brikkene i organisasjonen
  • Du har evne til å tenke og handle strategisk og analytisk
  • Du er løsningsorientert og kan vise til gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
  • Du er flink til å prioritere i en hektisk hverdag og har høy arbeidskapasitet
  • Du er kreativ og evner å se alternative løsninger på komplekse problemstillinger
  • Må ha høy etisk bevissthet og god evne til kritisk refleksjon
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Vi tilbyr et godt og aktivt arbeidsmiljø
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • HR-team med andre personalrådgivere
  • Fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor ved behov
  • Lønn som rådgiver etter lokale lønnsbestemmelser og utdanningsnivå
  • Gode pensjonsordninger
  • Mulighet for medlemskap i bedriftsidrettslag innenfor flere idrettsgrener
  • Rabatt på flere treningssentre i Bergen
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    15.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5224, NESTTUN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5712612
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune