• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5068, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5350200
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.09.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Personalkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker deg som trives i en selvstendig og variert HR stilling, og som har et genuint engasjement for HR faget.

Årstad hjemmebaserte tjenester har sentrumsnære lokaler i Kanalveien 62, samlokalisert med 6 av totalt 8 avdelinger. Vi har ca. 210 årsverk fordelt på de ulike avdelingene. Totalt jobber det rundt 500 personer i vår enhet med ulike utdanninger og bakgrunn, de fleste innen helse. Vi har fokus på, og fremmer et aktivt medarbeiderskap. Vi jobber etter prinsipper til tillits- og faglighetsreformen, og er med det bevisst på å bygge tillit mellom ledere, medarbeidere og pasienter.

Du vil i vår enhet ha fagansvar innen personal, jobbe operasjonelt og strategisk. Det er viktig å forstå forhold som påvirker drift, for å lykkes med oppdraget. Vi har for året 2023 et særlig fokus på arbeidsmiljø grunnet nylig omorganisering.  Å skape helsefremmende arbeid er viktig for å påvirke nærværet. 

Den rette kandidaten er faglig trygg, særlig på det juridiske rundt lov og avtaleverk, samt er oppdatert på aktuelle tiltak via NAV og Arbeidslivssenteret. Kandidaten motiveres av å profesjonalisere og effektivisere ulike HR prosesser lokalt. Stillingen er organisert i en tverrfaglig administrasjon, der det jobber kollegaer med ansvar innen økonomi, lønn, drift, personal, fag og kvalitet. Stillingen er knyttet til enhetsleders stab, og rapporterer til enhetsleder som nærmeste leder.

Oppstart etter avtale, for overlapping med nåværende personalkonsulent må kandidat tiltre innen 15.11.23.

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høyskoleutdanning innenfor relevant fagfelt, eksempelvis juss, HR og ledelse
  • Oppdatert kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk, spesielt innenfor offentlig forvaltning og arbeidsrett
  • Relevant arbeidserfaring fra HR, og kan vise til breddekunnskap innen faget
  • Gode formidlingsevner, både muntlig og skriftlig
  • Gjerne erfaring fra veiledning og/eller undervisning
  • Gode digitale kunnskaper

Personlige egenskaper:

  • Pålitelig og grundig i ditt arbeid
  • God på samhandling
  • God på prioriteringer når det er forventet å utføre ulike oppgaver parallelt
  • Krever høy arbeidskapasitet i perioder
  • God på å tilegne deg ny kunnskap
  • Du er nysgjerrig, søker etter svar og gir ikke opp dersom "det er en del skjær i sjøen"

Vi tilbyr:

  • Lønn ut i fra kvalifikasjoner etter Bergen kommunes lønnsregulativ
  • Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø, med spennende oppgaver innen et viktig samfunnsoppdrag
  • Opplæring i relevante fagsystemer
  • Tilgang til et stort antall interne kurs (både digitalt og fysisk)
  • Mulighet til å påvirke utvikling av egen stilling
  • Fleksitidsordning
  • Trivelige lokaler i Kanalveien, der du vil disponere et eget kontor
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    23.09.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5068, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5350200
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 09.09.2023