• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    03.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4122812
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 28.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Personal og økonomikonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere. Vi leder mange av de komplekse og krevendeprosjektene i vår region. Etat for utbygging (EFU) har som oppgave å representere Bergen kommune som byggherre i gjennomføring av byggeprosjekter og relaterte aktiviteter tilknyttet kommunens formålsbygg som skoler, barnehager og sykehjem. Etaten er en ren prosjektrettet enhet, og arbeidet vi utfører er knyttet til de investeringsprosjektene som er under gjennomføring. Vi har mange spennende prosjekter fra konseptutvikling til avhending, med en samlet portefølje på om lag 13 milliarder kroner. 

EFU består for tiden av fem avdelinger; tre prosjektavdelinger, Økonomi/stab, samt Kontrakt og anskaffelser. Vi er i overkant av 50 ansatte, hvorav rundt halvparten er prosjektledere. Vi er sertifisert i kvalitetsledelse, og arbeider aktivt med utvikling av våre prosesser og styringssystem. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe sammen med dyktige fagfolk i et godt arbeidsmiljø.

Vi søker nå etter en dyktig Personal og økonomikonsulent. Arbeidsoppgaver er i hovedsak registrering, oppfølging og kontroll av data innfor personell og økonomi. Det kan også bli aktuelt med arbeid innenfor sak/arkivsystem.

Vi ber alle søkere om å legge ved relevante vitnemål og attester - da dette er en del av vurderingsgrunnlaget for å bli plukket ut til intervju.

Arbeidsoppgaver:

  • HR 
    • Ansvar for alle registreringer ved start/slutt og permisjoner i lønnssystem og fleksitidssystem.
    • Arkivere i personalmapper i BK360 (sak/arkivsystem). 
    • Kontroll av fastlønn, variabel lønn og refusjoner.
    • Ta ut nøkkeltall fra HR systemene.
    • Superbruker og brukerstøtte i fleksitidssystem og digital selvbetjening. 
    • Påmelding og praktisk bistand i etaten sin prosjektskole
  •  Økonomi 
    • Brukeradministrasjon i økonomisystemet
    • Prosjektadministrasjon i ulike fagsystem.
    • Fakturabehandling og oppfølging av fakturaflyt
    • Regnskapskontroll og korrigering
    • Kontroll transaksjonsrapport
    • Det kan bli aktuelt med mer avanserte oppgaver som prognosearbeid og bistand i årsoppgjøret.

    Kvalifikasjoner:

    • Minimum 1-2 års høyere utdanning innenfor økonomi, det er en fordel med bachelorgrad.
    • Du kan UBW og har erfaring med oppgavene som ligger til stillingen.
    • Det er en fordel med erfaring fra prosjektrettede organisasjoner og fra offentlig virksomhet.

    Personlige egenskaper:

    • Du trives med rutinearbeid.
    • Du arbeider grundig og nøyaktig.
    • Du har oversikt, er god på detaljer og har gjennomgående høy kvalitet på arbeidet.
    • Du er god på  å holde oversikt over det du skal gjøre og evner å prioritere etter hastegrad.
    • Du er fremstår tillitsvekkende og profesjonell og har god rolleforståelse.
    • Du håndterer avbrudd i arbeidet og er tilpasningsdyktig ved akutt behov for bistand.

    Vi tilbyr:

    • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø. 
    • Varierte oppgaver.
    • Fleksibel arbeidstid.
    • God pensjonsordning.
    • Sentralt beliggende og moderne kontorfasiliteter.
     

    • Bedrift
      Bergen kommune
    • Søknadsfrist
      03.10.2021
    • Ansettelsesform
      workTime.Heltid
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      5016, BERGEN
      BERGEN
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      4122812
    • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
    • Oppdatert 28.09.2021