• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2152612
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Personal- og lønnskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Sandsli bo- og aktivitetssenter er et nytt og topp moderne sykehjem som åpner 1.september 2020. Sykehjemmet får 120 sykehjemsplasser og 30 omsorgsleiligheter (Omsorg Pluss). I tillegg planlegges det aktivitetssenter med aktivitetsrom, kantine og trimrom i bygget. Sykehjemmet skal organiseres i 6 ulike avdelinger.
Hver avdeling med 20 beboere skal ledes av avdelingsleder. Sykepleiergruppen skal organiseres i egen gruppe på topp av bemanningen og ledes av sykepleiefaglig leder. Ansatte ved Sandsli bo- og aktivitetssenter skal fortrinnsvis jobbe i heltidsstillinger. Vi skal ha fokus på at beboerne skal ha et godt liv og at ansatte skal trives på jobb. 

Arbeidsoppgaver
I forkant av oppstart søker vi etter personal- og lønnskonsulent som vil delta i planlegging og oppstart av sykehjemmet, i tett samarbeid med enhetsleder og sykepleiefaglig leder. I tiden frem mot åpning vil stillingen innebære planlegging og medvirkning i rekrutteringsprosesser fra utlysning til kontrakt, samt opprettelse av elektroniske personalmapper. I tillegg vil du bistå enhetsleder i å etablere internkontrollrutiner på personalfeltet, samt plan for opplæring av ansatte. Etter at driften er kommet i gang vil personal- og lønnskonsulent bistå og veilede ledere i personalfaglige spørsmål og personalsaker, ha særlig fokus på arbeidsmiljø og være en pådriver i enhetens HMS-arbeid. Du skal bidra til godt samarbeid med NAV, bedriftshelsetjenesten, verneombud, tillitsvalgte og andre samarbeidspartnere. Videre vil du få hovedansvar for månedlig lønnskjøring i samarbeid med sekretær og i henhold til Bergen kommunes rutiner. Du vil utarbeide arbeidsavtaler og føre endringer av lønns- og personalopplysninger i gjeldende fagsystem, og bistå med andre merkantile oppgaver etter behov. Du inngår i sykehjemmets ledergruppe, og det forventes at du er en pådriver og en bidragsyter i arbeidet med å etablere og bygge opp en positiv organisasjonskultur.

Kvalifikasjoner
  • Du må ha 3-årig utdanning på høyskole/universitet, minimum bachelornivå innen administrasjon/organisasjon/ledelse/jus/personal.
  • Du må ha god kunnskap om gjeldende lov- og avtaleverk på personalområdet, og det er fordel med kjennskap til kommunal/offentlig forvaltning.
  • Du må ha gode IKT-kunnskaper. Det er en fordel med kjennskap til systemer som BK360, RS, WebCruiter og UBW HR.   
  • Det er også ønskelig med erfaring fra lignende stillinger, samt erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser.
  • Fremmedspråklige søkere med utdanning utenfor Norden må dokumentere bestått nivå B2 i norsk. Du må kunne vise til god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Personlige egenskaper
Du skal være med å bygge en ny organisasjon i samarbeid med ledergruppen ved sykehjemmet. Du må derfor være en positiv og omgjengelig person og må kunne vise til erfaringer med å planlegge, koordinere og utvikle rutiner innenfor personalforvaltning og lønnssystem. Vi vil ansette en person som evner å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet, som skaffer seg oversikt og har evne til å se helheten. Som personal- og lønnskonsulent må du evne å møte dine medarbeidere med god dialog, åpenhet og respekt. Du må være trygg i rollen som veileder og må kunne undervise ledere og medarbeidere innen ditt ansvarsområde. Verdien av å bygge en felles kultur i den nye organisasjonen må være viktig for deg, og du må vise dette i måten du kommuniserer på. Er du en som lytter til andres meninger, involverer og kommuniserer godt, så er du kanskje den personen vi ser etter. 
Vi tilbyr
  • Et spennende og utfordrende arbeid i å etablere et nytt og moderne sykehjem. 
  • Mulighet til å bidra med oppbyggingen av en ny arbeidsplass, i samarbeid med dyktige kolleger.
  • Mulighet for interne og eksterne kurs.
  • Godt tverrfaglig samarbeid.
  • God opplæring.
  • Lønn etter avtale. 
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    28.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5254, SANDSLI
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2152612
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.10.2019