Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Overlegevikariater i onkologi

Offentlig forvaltning

Avdeling for kreftbehandling har et regionalt ansvar for kreftomsorgen i Helse Sør-Øst. Dette ansvaret omfatter klinisk virksomhet, undervisning/opplæring, forskning og fagutvikling. Avdelingen har også lands-, område- og lokalsykehusoppgaver i onkologi og palliasjon.

Avdelingen ønsker å bidra med forskning, fagutvikling og undervisning på høyt nasjonalt og internasjonalt nivå. Klinisk/pasientnær forskning vektlegges, og deltagelse i klinisk kontrollerte studier prioriteres. Avdelingens akademiske virksomhet skjer i nært samarbeid med flere av fakultetene på Universitetet i Oslo og med høyskoler i regionen.

Avdelingen har som målsetting at alle overleger skal ha PhD og ønsker å legge til rette for at både overleger og LiS skal få slik forskningskompetanse. En ønsker også å legge til rette for at klinisk arbeid skal kunne kombineres med klinisk forskning og undervisning.

Avdeling for kreftbehandling har drift ved to lokaliteter; Ullevål og Radiumhospitalet. Avdelingen har seksjoner for poliklinikker (med dagbehandlingsenheter), strålebehandling, sengeposter, lindrende behandling, utprøvende kreftbehandling og forskningsstøtte, seneffekter, celleterapi, forskning og kontortjeneste. Det er i tillegg ni legeseksjoner i avdelingen; åtte onkologiske fagseksjoner og én seksjon for leger i spesialistutdanning (LiS). Seksjoneringen er overgripende mellom lokalitetene. Ansatte må være forberedt på å arbeide på ulike lokaliteter etter nærmere avtale.

Avdelingen har nå ledige overlegevikariater lokalisert ved Ullevål og Radiumhospitalet med mulighet for forlengelse. De aktuelle seksjonene er:
Seksjon for gastrointestinal onkologi har ledig 2 vikariater på 8 måneder i 100% fra 1.1.25
Seksjon for hode-hals-hud onkologi har ledig minst 4 vikariater på 6-12 måneder i 100% fra 1.1.25
Seksjon for sarkomonkologi har ledig ett vikariat på 8 måneder i 100% og ett vikariat på 12 måneder i 50%, begge fra 1.1.25
Seksjon for lymfom og indremedisin har ledig ett vikariat på 6 måneder i 100% fra 1.3.25
Seksjon for lindrende behandling har ledig 2 vikariater på 8-12 måneder i 100% fra 1.1.25
Seksjon for uroonkologi har ledig minst ett vikariat på 6 måneder i 100% fra 1.1.25
Seksjon for brystonkologi har 3 ledige vikariater på 6-12 måneder i 100% og ett vikariat på 12 måneder i 50%, alle fra 1.1.25
Seksjon for lungeonkologi har ledig ett vikariat i 12 måneder i 100% fra 1.1.25, ett vikariat i 8 måneder i 100% fra 1.5.25 og ett vikariat i 12 måneder i 20% fra 1.1.25

Det kan bli aktuelt med ytterligere vikariater ved flere seksjoner.

Dersom du har preferanser for hvilken seksjon du ønsker å jobbe ved bes du om å opplyse om dette i prioritert rekkefølge. Vi gjør oppmerksom på at det meste av kommunikasjonen vedrørende stillingen vil skje per e-post. CV, bekreftelse på norsk autorisasjon, evt. spesialistgodkjenning og attester skal legges ved. 

Kvalifikasjoner:

  • Norsk spesialistgodkjenning i onkologi eller nært forestående spesialistkompetanse (ved oppstart i stillingen)
  • Klinisk erfaring innen medikamentell kreftbehandling og stråleterapibehandling
  • Forskningskompetanse på PhD-nivå eller høyere vil bli vektlagt
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Undervisningskompetanse

Personlige egenskaper:

  • Vi søker en person med faglig engasjement, som ønsker å være med på å utvikle faget både klinisk og akademisk
  • Gode samarbeidsevner, fleksibilitet og personlige egenskaper for øvrig vil vektlegges

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Det er pliktig medlemskap i pensjonsordning
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv (IA)-bedrift

Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det mener vi er helt avgjørende for å løse de oppgavene som kreves av oss. Vi ønsker derfor at dette mangfoldet skal gjenspeiles blant søkerne til våre stillinger og oppfordrer alle til å søke uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har.