• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3906578
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.06.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Overingeniører

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Helsevernenheten består av fagavdelingene Miljørettet helsevern, Frisklivs - og mestringssenteret, Smittevernkontoret og Senter for migrasjonshelse. Ved Miljørettet helsevern er det fra 1. september ledig tre faste 100 % stillinger som saksbehandler/overingeniør. Avdelingen har 11 faste ansatte. Vi er interkommunale, og dekker Bergen og 5 omegnskommuner, med til sammen ca. 350.000 innbyggere.

Arbeidsoppgaver:

Miljørettet helsevern er et vidt fagfelt og avdelingen utfører oppgaver innen blant annet støy, luftforurensning, radon, inneklima, forsøpling/forurensning, skadedyr og tilsyn med skoler, barnehager, svømmebasseng, skip, tatovering, solarier, kjøletårn, mm.
 
Arbeidsoppgaver vil bli fordelt etter avdelingens behov og søkernes kvalifikasjoner og interesser. Aktuelle arbeidsoppgaver for disse tre stillingene er blant annet luftforurensning og drift av våre luftmålestasjoner, tilsyn med skoler og barnehager, saksbehandling av støyklager, samt tilsyn og utstedelse av hygienesertifikat for skip. Den som blir ansatt må også kunne påregne andre arbeidsoppgaver.

Kvalifikasjoner:

  • Det kreves relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå
  • Aktuelle fagbakgrunner er for eksempel biologi, kjemi, folkehelse, yrkeshygiene, juss, men andre bakgrunner kan også være aktuelle
  • Det er ønskelig med erfaring fra miljørettet helsevern eller tilsyn
  • Søkeren må ha kunnskap og interesse for de faktorer i miljøet som kan innvirke på helsen
  • Det vil være en fordel med erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling
  • Det blir lagt vekt på evne til selvstendig arbeid
  • Søkeren må beherske norsk skriftlig og muntlig svært godt
  • Søkeren må ha sertifikat for personbil 

Personlige egenskaper:

  • Ansvarsbevisst
  • Resultatorientert
  • Selvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Samarbeidsvillig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgaver i et dyktig fagmiljø
  • Faglig og personlig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitid
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    20.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5058, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3906578
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.06.2021