• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6432469
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Østensjø barneverntjeneste søker familieråd- og nettverkskoordinator i fast 100 % stilling

Offentlig forvaltning

Vil du være med og styrke familier der de er, når de trenger det mest?
Østensjø barneverntjeneste søker en engasjert familieråd- og nettverkskoordinator til en fast 100 % stilling. Stillingen vil ha tilhørighet i avdeling ungdom- og familieoppfølging. Hos oss får du en variert arbeidshverdag, tett samarbeid med dyktige kollegaer og muligheten til å gjøre en reell forskjell for barn, unge og deres familier.

Om stillingen
Østensjø barneverntjeneste har ledig en fast 100 % stilling som familieråd- og nettverkskoordinator. Vi er i kontinuerlig utvikling av vårt tiltaksapparat og ønsker å tilby treffsikre og fleksible hjelpetiltak, på familienes egne arenaer. Vårt mål er å samarbeide tett med barn og foreldre for å skape den nødvendige endringen som gir barnet en trygg og god oppvekst.

Familieråd- og nettverkskoordinator skal jobbe systematisk med å mobilisere ressurser i barnets og familiens eget nettverk for å sikre bedre og mer bærekraftige løsninger for barna og ungdommene. Familieråd- og nettverkskoordinator vil ha hovedansvar for å koordinere og gjennomføre familieråd og nettverksmøter i barnevernstjenesten. Dette innebærer å delta i møter mellom barnevernstjenesten og familien for å avklare og planlegge oppdraget samt samarbeide med familien for å kartlegge nettverk, forberede familierådet/nettverksmøtet i henhold til metode, og sikre fokus på medbestemmelse og løsninger i barnets og familiens nettverk. Stillingen innebærer også å kunne gå raskt inn i familier i akutt krise, der det kan være fare for at barn må flytte ut av hjemmet gjennom bruk av akutt familieråd eller nettverksmøte.

Vi er organisert etter spesialistmodell med fire avdelinger: mottak/undersøkelse, tiltak, omsorg og ungdom- og familieoppfølging, hvor denne stillingen er plassert. Tjenesten har også en controller og et kontorfaglig team som er underlagt barnevernsleder. 

Hos oss møter du en tjeneste som er opptatt av tillitsbasert og relasjonelt lederskap, kvalitetsutvikling, godt faglig arbeid og kunnskapsdeling. Vi har som mål å være en lærende organisasjon og ser tjenesten som ett helhetlig system, hvor medarbeidere og avdelinger er gjensidig avhengige av hverandre for å levere gode tjenester til barn, unge og deres familier. Hos oss får du kollegaer som er faglig engasjerte, kreative og dedikerte i sitt arbeid.

Kvalifikasjoner:

  • Krav og bachelorgrad i sosialt arbeid eller barnevern
  • Erfaring fra barnevernstjenestens 1. linje
  • Det er ønskelig med sertifisering i familierådsmodellen og/eller kurs i nettverksmøteledelse
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid med familieråd- og nettverksarbeid
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gyldig politiattest kreves ved tiltredelse
  • Stillingen krever førerkort klasse B
  • Attester og vitnemål bes vedlagt søknaden elektronisk.

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • God til å lede møter og prosesser
  • Arbeider målrettet, strukturert og systematisk for å sikre kvalitet i arbeidet
  • Evne til å skape tillit, være upartisk og håndtere kompleks familiedynamikk
  • Bevisst og trygg i egen rolle, med evne til å kombinere støtte med nødvendig nøytralitet
  • Skape trygge rammer som fremmer dialog, samarbeid og deltakelse
  • Sikre at barnets behov står i sentrum av arbeidet
  • Robust og trygg i krevende situasjoner, med evne til å ivareta egen balanse og egenomsorg
  • Fleksibel og tilpasningsdyktig i møte med familienes ulike behov og situasjoner
  • Personlig egnethet vil bli tillagt avgjørende vekt

Vi tilbyr:

Vi tilbyr et meningsfylt arbeid med stor påvirkningskraft, i et engasjert og utviklingsorientert fagmiljø. Du får varierte oppgaver, gode muligheter for faglig utvikling og trygge rammevilkår.

  • Muligheten til å kombinere selvstendig arbeid med tett samarbeid i team, alltid med fokus på meningsfullt endringsarbeid
  • En variert arbeidshverdag med oppgaver som både utfordrer og gir stor grad av mestring
  • Et engasjert, inkluderende og trivelig arbeidsmiljø med høy faglig stolthet
  • Tilgang til både intern og ekstern veiledning som gir støtte og utvikling i rollen
  • Gode muligheter for faglig kompetanseutvikling og etterutdanning
  • En utviklingsorientert tjeneste der nytenkning, engasjement og forbedring verdsettes.
  • Lønnstrinn 35–44 (kr 617 300 – 722 700), avhengig av ansiennitet
  • Personlig tillegg gis ved fullført videreutdanning/mastergrad
  • Gode tjenestepensjons-, forsikrings- og låneordninger i Oslo kommune
  • Arbeidstid er 37,5 timer per uke, med fleksitidsordning som gir mulighet til å tilpasse arbeidstiden innenfor gitte rammer
  • Det tas forbehold om endringer av både avdelingstilhørighet og arbeidsoppgaver ut fra kontorets behov.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    30.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0694, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6432469
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune