Company
Åmli KommuneApplication deadline
23.05.2021Position function
AdministrasjonForm of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlige tjenester og forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
PåkrevetAddress
4865, ÅMLI
ÅMLI
NorwayNumber of positions
1Career-kode
3771074Look here for other jobs from Åmli Kommune
- Updated 26.04.2021
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Åmli Kommune
Organisasjonssjef
Offentlige tjenester og forvaltning
Med bakgrunn i intern endring søker vi en organisasjonssjef for å styrke medarbeider- og organisasjonsutvikling i kommunen. Vi søker deg som er raus, tydelig, god fagperson, og som evner å skape ett godt arbeidsmiljø i hele kommunen. Stillingen vil ha et særlig fokus på personalområdene og ha ansvar for overordnet arbeid med å sikre motiverte medarbeidere med riktig kompetanse på rett sted i organisasjonen. Dette skal nås gjennom utvikling av dagens medarbeidere og ledere, samt framtidig rekruttering.
Organisasjonssjef skal sørge for at virksomheten utøver profesjonell ledelse og systematisk bygger et godt arbeidsmiljø som legger til rette for utvikling av medarbeidere. Stillingen er medlem av kommunedirektørens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til overordnet strategisk ledelse av kommunen
- Videreutvikle plan for organisasjons-, leder-, og medarbeiderutvikling og følge opp dette og gi støtte til linja for å følge opp dette.
- Pådriver i kommunens arbeid med å forbedre arbeidsprosesser innen HR og organisasjonsarbeid.
- Systematisk og målrettet opplæring og kompetansebygging av ledere knyttet til HR/personalområdet
- Utvikling og fornying av styringsdokumentet innenfor HR/personalområdet
- Pådriver, støtte og bistand til enhetene i prosjekter og enkeltsaker knyttet til HR/personal og organisasjonsutvikling
- Saksbehandle arbeidsrettslige problemstillinger og andre personalsaker
- Forberede saker til politisk behandling
- Pensjonskontakt
- Utvikling og ivaretakelse av samarbeidet med de tillitsvalgte
- Ansvarlig for gjennomføring og forberedelse av lønnsforhandlinger
- HMSK- og internkontroll
- Personal, budsjett og fagansvar
- Utvikling og drift av støttesystemer
- Ansvar for kommunens kommunikasjonsstrategi og -plattform
- Rekruttering
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis masternivå
- Ønskelig med tilleggsutdannelse innen HR
- Solid erfaring med liknende oppgaver
- Dokumenterbare resultater
- Erfaring med endringsledelse
- Gode kunnskaper om IKT- og digitalisering
Personlige egenskaper
- Lederegenskaper som bidrar til godt arbeidsmiljø, trivsel og prestasjonskultur
- Gode kommunikasjonsevner
- Tillitsskapende, helhetstenkende og tydelig
- Raus og samarbeidsorientert
- Ønske om, og evne til å være synlig og ha en pådriverrolle i hele kommunen.
- Interesser for digitalisering, innovasjon og ny teknologi.
Vi tilbyr
- Du får en selvstendig stilling i tett samarbeid med den øvrige ledelsen i kommunen og får utfordrende arbeidsoppgaver der det er store muligheter til både faglig og personlig utvikling.
- Lønn etter avtale med gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
Company
Åmli KommuneApplication deadline
23.05.2021Position function
AdministrasjonForm of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlige tjenester og forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
PåkrevetAddress
4865, ÅMLI
ÅMLI
NorwayNumber of positions
1Career-kode
3771074Look here for other jobs from Åmli Kommune
- Updated 26.04.2021