• Bedrift
    Åmli Kommune
  • Søknadsfrist
    23.05.2021
  • Sted:
    ÅMLI
  • Stillingsfunksjon:
    Administrasjon
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Påkrevet
  • Fylke:
    AGDER
  • Arbeidssted:
    ÅMLI
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3771074
  • Se her for andre jobber fra Åmli Kommune

Spørsmål rettes til

Christina Ødegård
tlf: 951 39 792

Organisasjonssjef

Åmli Kommune

Offentlige tjenester og forvaltning

Med bakgrunn i intern endring søker vi en organisasjonssjef for å styrke medarbeider- og organisasjonsutvikling i kommunen. Vi søker deg som er raus, tydelig, god fagperson, og som evner å skape ett godt arbeidsmiljø i hele kommunen. Stillingen vil ha et særlig fokus på personalområdene og ha ansvar for overordnet arbeid med å sikre motiverte medarbeidere med riktig kompetanse på rett sted i organisasjonen. Dette skal nås gjennom utvikling av dagens medarbeidere og ledere, samt framtidig rekruttering.
Organisasjonssjef skal sørge for at virksomheten utøver profesjonell ledelse og systematisk bygger et godt arbeidsmiljø som legger til rette for utvikling av medarbeidere. Stillingen er medlem av kommunedirektørens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver
  • Bidra til overordnet strategisk ledelse av kommunen
  • Videreutvikle plan for organisasjons-, leder-, og medarbeiderutvikling og følge opp dette og gi støtte til linja for å følge opp dette.
  • Pådriver i kommunens arbeid med å forbedre arbeidsprosesser innen HR og organisasjonsarbeid.
  • Systematisk og målrettet opplæring og kompetansebygging av ledere knyttet til HR/personalområdet
  • Utvikling og fornying av styringsdokumentet innenfor HR/personalområdet
  • Pådriver, støtte og bistand til enhetene i prosjekter og enkeltsaker knyttet til HR/personal og organisasjonsutvikling
  • Saksbehandle arbeidsrettslige problemstillinger og andre personalsaker
  • Forberede saker til politisk behandling
  • Pensjonskontakt
  • Utvikling og ivaretakelse av samarbeidet med de tillitsvalgte
  • Ansvarlig for gjennomføring og forberedelse av lønnsforhandlinger
  • HMSK- og internkontroll
  • Personal, budsjett og fagansvar
  • Utvikling og drift av støttesystemer
  • Ansvar for kommunens kommunikasjonsstrategi og -plattform
  • Rekruttering
Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis masternivå
  • Ønskelig med tilleggsutdannelse innen HR
  • Solid erfaring med liknende oppgaver
  • Dokumenterbare resultater
  • Erfaring med endringsledelse
  • Gode kunnskaper om IKT- og digitalisering
Personlige egenskaper
  • Lederegenskaper som bidrar til godt arbeidsmiljø, trivsel og prestasjonskultur
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Tillitsskapende, helhetstenkende og tydelig
  • Raus og samarbeidsorientert
  • Ønske om, og evne til å være synlig og ha en pådriverrolle i hele kommunen.
  • Interesser for digitalisering, innovasjon og ny teknologi.
Vi tilbyr
  • Du får en selvstendig stilling i tett samarbeid med den øvrige ledelsen i kommunen og får utfordrende arbeidsoppgaver der det er store muligheter til både faglig og personlig utvikling.
  • Lønn etter avtale med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
 
  • Bedrift
    Åmli Kommune
  • Søknadsfrist
    23.05.2021
  • Sted:
    ÅMLI
  • Stillingsfunksjon:
    Administrasjon
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Påkrevet
  • Fylke:
    AGDER
  • Arbeidssted:
    ÅMLI
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3771074
  • Se her for andre jobber fra Åmli Kommune

Spørsmål rettes til

Christina Ødegård
tlf: 951 39 792