• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    12.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1336, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5013905
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 28.02.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Har du et stort engasjement for arbeid med mennesker med tilretteleggingsbehov samt ønske om å jobbe innenfor service?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Regionalt Aktivitetssenter (REGA) ble opprettet på midten av 1990-tallet for å tilfredsstille kravet om at området Emma Hjorth alltid skulle brukes til mennesker med utviklingshemming. REGA består av Emma Gjestehus, Emma Kafé, Emma Hjorth museum, Emma Friskhus og Emma Sansehus.
REGA er et arbeids-, fritids- og aktivitetssenter for mennesker med utviklingshemming i regionen, samtidig som det er en integreringsarena. Her kan mennesker møtes og omgås på en likeverdig måte uavhengig av funksjonsevne.
REGA tilbyr tilrettelagte arbeids- og aktivitetsplasser som fremmer medvirkning, utvikling og mestring. De som er ansatt på de tilrettelagte arbeidsplassene tilhører REGA sin ressursgruppe.
Vi skal sikre et best mulig arbeids- og aktivitetstilbud, og tilpasser tilbudet til målgruppen ut ifra driften på hvert enkelt hus. Det skal tilrettelegges for gode samhandlingsmuligheter mellom bruker, pårørende, ledsagere, samt med de som arbeider på de ulike husene. Alle våre hus skal gi gode, hyggelige og nyttige opplevelser for både ansatte, ressursgruppa og besøkende, samt bidra til en god fellesskapsfølelse.

Emma Gjestehus søker en allsidig person som ønsker å jobbe med mennesker samtidig som du utfører praktisk arbeid. Du vil få ansvar for å planlegge og tilrettelegge arbeidsoppgaver for ansatte i ressursgruppa samt sikre at de blir gjennomført på en trygg og god måte.
Du vil også inngå i normal drift ved Emma Gjestehus, og dette innebærer at du må betjene bookingsystemer, ta imot bestillinger samt veilede gjester. Arbeidstiden er fra 08:00-15:30 på hverdager samt jobbing hver 4. helg.

Emma Gjestehus er et lite koselig gjestehus med 16 rom fordelt på to etasjer som byr på en trivelig og lun atmosfære. På besøk til oss kommer gjester fra hele verden. 

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil ha delansvar for å planlegge og tilrettelegge arbeidsoppgaver for ressursgruppa. Dette innebærer å gi nødvendig opplæring, råd og veiledning i de enkelte arbeidsoppgavene, slik at disse kan gjennomføres mest mulig selvstendig
  • Du skal også delta aktivt i utførelsen av de ulike arbeidsoppgavene
  • Inn- og utsjekk av gjester
  • Besvare henvendelser i resepsjon, på e-post og telefon samt håndtere våre bookingsystemer 
  • Det forventes at alle ansatte er fleksible når det gjelder å bidra i utførelse av praktiske oppgaver i den daglige driften. Slike oppgaver består blant annet av renhold, rydding, lett snømåking mm.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert vernepleier. HPR nr registreres i CV
  • Erfaring fra arbeid med mennesker med nedsatt funksjonsevne
  • Engasjement for arbeid med mennesker med tilretteleggingsbehov
  • Evne til å involvere, tilrettelegge og motivere til selvstendig gjennomføring av arbeidsoppgaver
  • Evne til systematisk arbeid
  • Serviceinnstilt
  • God helse samt interesse for fysisk og praktisk arbeid
  • Interesse og erfaring fra reiseliv er en fordel
  • Gode dataferdigheter
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve på B2 nivå
  • Ønskelig med førerkort klasse B
  • Søkere med lang relevant erfaring og annen formell kompetanse kan komme i betraktning

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

I denne stillingen er det viktig at du kan opparbeide deg tillit hos de du skal samhandle med. Du må være en god relasjonsbygger og motivator. For helheten i avdelingen er det viktig at du kan samarbeide tett med andre og at du bidrar til å skape en god lagånd. Vi er på jakt etter deg som tar ansvar, er robust og arbeider strukturert og målrettet. Det er viktig at du går foran som et godt eksempel og er en pålitelig rollemodell. Du er positiv, fleksibel og ikke redd for å ta i et tak. Du må være raus, tenke nyskapende samt være engasjert.

  • Bidra til selvbestemmelse hos ressurspersonene
  • Løsningsorientert og utadvendt
  • Beholder smilet også i stressende situasjoner
  • Motiveres av å gi gode gjesteopplevelser
  • Fleksibel i arbeidsoppgaver, da vi har et godt samarbeid på tvers av REGA sine hus
  • Bidra aktivt til et positivt arbeidsmiljø 

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende jobb der du bidrar til å skape gode dager for vår ressursgruppe på en mangfoldig arbeidsplass
  • Mulighet for personlig utvikling samtidig med at du får jobbe med mennesker som har behov for akkurat din kompetanse
  • Aktiv arbeidshverdag med varierte oppgaver
  • En givende og meningsfull jobb
  • Offentlig tjenestepensjon 
  • Kompetanseutviklingsstipend
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    12.03.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1336, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5013905
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 28.02.2023