Detaljer

  • Bedrift
    Forsvaret
  • Søknadsfrist
    23.11.2020
  • Sted:
    KJELLER
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    KJELLER
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3266457
  • Se her for andre jobber fra Forsvaret

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Ønsker du å lede anskaffelsesprosesser i Forsvaret?

Vi skal ekspandere teamet vårt ved avdelingen Strategiske anskaffelser – kategori Profesjonelle tjenester med en saksbehandler som gjennomfører anskaffelsesprosessen. Kategorien forvalter årlig en portefølje på ca. MNOK 550, fordelt på spennende områder som: Kurs & utdanning, Media & PR, Renhold, Bemanning og Konsulenttjenester.

Du vil få gleden av å jobbe i en spennende og fremoverlent organisasjon hvor god arbeidskultur, arbeidsentusiasme og et godt sosialt arbeidsmiljø står i fokus. Forsvaret har i tillegg gode pensjons- og velferdsordninger, blant annet fleksibel arbeidstid og trening i arbeidstiden.  Sjekk gjerne ut hjemmesiden vår for å bli bedre kjent med oss: www.forsvaret.no

Som en del av Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) sørger du for at Forsvaret kan utføre sine oppgaver og forsvare landet på best mulig måte. FLO fornyer, forenkler og forbedrer Forsvarets logistikk. FLO ivaretar innkjøp og driftsanskaffelser for forsvarssektoren.

Tjenestested er Kjeller flybase. Det er politisk vedtatt at virksomheten på Kjeller base skal flyttes, slik at bytte av tjenestested må påregnes.      

Hovedarbeidsoppgaver
  • Gjennomføre anskaffelser i henhold til det enhver tid gjeldende regelverk og rutiner, herunder: Gjennomføre analyser, planlegge anskaffelsesprosesser, utarbeide strategier, utarbeide konkurransedokumenter, kunngjøring, forhandlinger, evaluering, tildeling, kvalitetssikring mv.
  • Behandle innsynsbegjæringer og håndtere klage- og tvistesaker
  • Klargjøre for kontraktsinngåelse, støtte i implementeringsfasen og kontraktsoppfølgingen

    Noe reisevirksomhet må påregnes i stillingen
Kvalifikasjoner
  • Høyere utdanning på bachelornivå ved høyskole eller universitet (180 studiepoeng) innenfor et relevant fagområde – fortrinnsvis rettsvitenskap. Relevante fagområder er rettsvitenskap, innkjøp, administrasjon og ledelse, prosjektledelse og HR. Manglede utdanning kan kompenseres med minimum 6-års relevant erfaring (gjennomføring og ledelse av offentlige anskaffelsesprosesser).
  • Minimum 1 års erfaring med offentlige anskaffelsesprosesser. Manglende erfaring kan kompenseres med fullført Master i rettsvitenskap.
  • Søker må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig/NATO Secret.
  • Meget god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne samt god engelsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Det vil legges særlig vekt på norsk skriftlig fremstillingsevne. 

Det er ønskelig at du har:

  • Master i rettsvitenskap
  • Erfaring fra Forsvaret
  • Erfaring med håndtering av klager og innsynsbegjæringer
  • Erfaring med bruk av Mercell
  • Erfaring med bruk av Contiki
  • Erfaring av MS Office og ERP-systemer (gjerne SAP)
  • Erfaring fra prosjektledelse
  • God juridisk forståelse og god kunnskap til regelverket (LOA/FOA)
Personlige egenskaper
  • Du er strukturert, handlekraftig og har høy gjennomføringsevne
  • Du er fleksibel og evner raskt å ta på deg nye oppgaver, også utenfor eget ansvarsområde
  • Du er analytisk, har evner til å se helheten og løse problemer
  • Du er serviceinnstilt og tydelig, både muntlig og skriftlig.
  • Du innbyr til dialog og samarbeider godt. 
Vi tilbyr
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling med mange spennende arbeidsoppgaver og utfordringer samt fleksibel arbeidstid
  • Forsvaret har gode pensjons- og velferdsordninger, bl.a. trening i arbeidstiden
  • Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som Seniorkonsulent kode 1363, lønnstrinn 60 - 70, for tiden kr 535 200 – 643 000 brutto per år. Det trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.
  • Oppstart etter årsskiftet