Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
06.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
5856134Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 24.08.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Ønsker du å gjøre en forskjell for barn og unge?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi søker nye familievieledere!
Barne- og familieenheten ved avdeling tiltak arbeider i hovedsak med endrings- og utviklingstiltak for barn, ungdom og deres familier. Avdeling tiltak er 1 av 4 avdelinger som ligger under barnevern i Barne- og familieenheten. Avdelingen består av 24 ansatte med 1 avdelingsleder, 3 fagledere og 20 familieveiledere. Avdelingen er delt inn i 3 team som jobber i bestemte aldersgrupper, med hver sin fagleder som ansvarlig. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedback Informerte Tjenester). Vi har et godt arbeidsmiljø og stort fokus på faglig utvikling. Nå søker vi deg som har erfaring og kompetanse innen direkte familieveiledning, og som ønsker å gjøre en forskjell for barn og unge med på laget vårt!
Vi har nå 3 faste stillinger ledig, samt 2 vikariater.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig høgskole- eller universitetsutdanning som barnevernspedagog, sosionom, vernepleier (annen pedagogisk utdanning kan vurderes)
- Veilederkompetanse i form av videreutdanning, master eller sertifisering i metodikk som eksempelvis Duå, Marte Meo m.m.
- Arbeidserfaring innen direkte foreldreveiledning kan vurderes som formell kompetanse
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B1
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud og før tiltredelse
- Førerkort klasse B
- Relevant erfaring innenfor direkte foreldreveiledning er nødvendig
- Nødvendig med erfaring med samarbeid med barn og unge
- Ønskelig med erfaring fra barnevern, men ikke et krav
- Erfaring fra tverretatlig og tverrfaglig samarbeid
- Ønskelig med erfaring med journalføring og skriftlig planverk
Personlige egenskaper:
- Er fleksibel, endringsvillig og takler en uforutsigbar hverdag med varierte arbeidsoppgaver
- Liker å jobbe målrettet
- Trives med til tider høyt arbeidstempo, og innehar gode samarbeidsevner
- Har faglig trygghet og evner å ta gode, faglige vurderinger fortløpende
- Kan jobbe selvstendig, systematisk og strukturert i tillegg til å fungere godt i et team
- Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad
Vi tilbyr:
- Faglige utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø
- En organisasjon og fagfelt i kontinuerlig utvikling med stort fokus på samarbeid med barn og unge
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitid med kjernetid mellom 0900 - 1400
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
06.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4307, SANDNES
SANDNES
Antall stillinger
1karriere-kode
5856134Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 24.08.2024