Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
22.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4608057Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 06.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Ønsker du å arbeide med offentlige anskaffelser? Søk deg til oss!
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ønsker du å jobbe med offentlige anskaffelser i et av kommune-Norges største og beste anskaffelsesmiljøer? Da er vi interessert i din søknad! Nyutdannede oppfordres til å søke!
Vi søker etter en motivert og lærevillig medarbeider som trives med høyt tempo og ansvar.
Bærum kommune er den 5. største kommunen i Norge og kjøper varer og tjenester, bygg og anlegg for ca. 4 milliarder kroner årlig. Med dette følger et ansvar om å opptre som en profesjonell innkjøper og sørge for å få mest mulig igjen for midlene. Bærum kommunes ambisiøse anskaffelsesstrategi er godt forankret i kommunens politiske og administrative ledelse, med høyt fokus på innovasjon og reduksjon av klima- og miljøavtrykk.
Stillingene er organisert under Anskaffelsesenheten, som er en sentral støtteenhet i kommunen. Vi forvalter kommunens anskaffelsesstrategi og har prosessansvar for alle anskaffelser i kommunen over kr 100 000. Profesjonalitet og videreutvikling er viktig for oss, derfor er vi sertifisert etter ISO 9001 kvalitet og ISO 14001 miljø. Med 18 høyt kvalifiserte medarbeidere har vi som mål å være en ledende anskaffelsesenhet i kommune-Norge.
Vår nye medarbeider får et selvstendig ansvar for å gjennomføre anskaffelser, etablere og følge opp avtaler på diverse vare- og tjenesteområder for kommunen. Vi har et godt og inkluderende arbeidsmiljø med stor takhøyde.
Stillingen skal bidra til å nå målene om:
- formålseffektive, kostnadseffektive og bærekraftige anskaffelser
- god styring, ledelse og kontroll av anskaffelser i kommunen
- profesjonalisering i gjennomføringen av anskaffelsesprosesser
Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver:
- Lede anskaffelsesprosesser i samarbeid med faggrupper, herunder planlegge konkurranser, kunngjøre konkurranser, evaluere tilbud og tildele avtaler
- Identifisere og realisere gevinster, herunder økonomiske- og kvalitative gevinster, miljøgevinster, m.m.
- Følge opp rammeavtaler, herunder følge opp kommunens innkjøp og leverandørenes prestasjoner
- Andre arbeidsoppgaver innen enhetens ansvarsområde, herunder utviklingsoppgaver innen analyser, metodikk, prosesser, rutiner og maler
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå kreves, for eksempel økonomi, innkjøp/logistikk, ingeniør
- 2-3 års relevant erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
- God Excel-kompetanse er nødvendig
- Relevant erfaring med analyser og gevinstberegninger er en fordel
- God kompetanse i norsk, skriftlig og muntlig er nødvendig
Personlige egenskaper:
Følgende personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt:
- Du er resultatorientert og løsningsdyktig
- Du har evne til å arbeide selvstendig, analytisk og planmessig
- Du er god i samhandling og kommunikasjon med andre
- Du er lærevillig og har pågangsmot
Vi tilbyr:
- Spennende, selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
- God opplæring og gode utviklingsmuligheter i et sterkt fagmiljø, bl.a. mulighet for kompetanseutviklingsstipend
- Moderne lokaler med kantine, som ligger sentralt i Sandvika
- Fleksitid og mulighet for noe arbeid på fleksibelt arbeidssted (f.eks. hjemmekontor)
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Stillingen lønnes som rådgiver eller som spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
22.05.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4608057Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 06.05.2022