• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    12.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5214321
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 31.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Økonomiveileder x 2 i 100 % prosjekt stilling ved NAV Gjøvik

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

NAV Gjøvik har ledig to nye prosjektstillinger som økonomiveileder. Prosjektet er rettet mot oppfølging av personer med forvaltningsavtaler, som selv ikke kan håndtere egen økonomi. Prosjektperiodens varighet er 1 år, med mulighet for forlengelse. Prosjektet gjennomføres med midler fra Statsforvalteren i Innlandet, i samarbeid med NAV Gjøvik, NAV Østre Toten, NAV Vestre Toten, NAV Søndre Land og NAV Nordre Land. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, som ønsker å gjøre en forskjell. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

NAV Gjøvik ligger i sentrumsnære lokaler. Vi er over 100 medarbeidere, og er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid. Stillingene inngår i Drift og økonomi avdelingen ved NAV Gjøvik. Arbeidsoppgavene er knyttet til de NAV kontorene som er med i prosjektet, og det må derfor påregnes reisevirksomhet innen Gjøvik, Land og Toten.  

Midlertidige prosjektstillinger: 1 år med mulighet til forlengelse.

Arbeidsoppgaver:
  • Økonomisk råd og veiledning til personer som har økonomiske vansker og trenger bistand til å håndtere egen økonomi

  • Håndtere forvaltningsavtaler med mål om at den enkelte skal få kontroll over egen økonomi

  • Være en ressursperson, og bidra til å skape varig endring gjennom kompetanseheving og brukermedvirkning

  • Veilede og bistå med å lage budsjett, få til avtaler med bank og gi opplæring i bruk av nettbank  

  • Tverrfaglig samarbeid med veiledere i enkeltsaker

Kvalifikasjoner:
  • Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen økonomiske/ administrative fag, sosialfaglig, eller annen relevant utdanning fra universitet/høyskole. Særskilt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet

  • Erfaring fra råd og veiledning, gjerne innen bank, finans eller gjeldsrådgivning

  • Har evne til og erfaring med god dialog med personer i sårbare situasjoner

  • God økonomisk og sosialfaglig forståelse

  • God digital kompetanse, og erfaring med å veilede andre i digitale løsninger

  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter

  • Du må ha førerkort klasse B

Personlige egenskaper:
  • Du har god serviceholdning og er opptatt av å finne gode løsninger

  • Du trives med høyt arbeidstempo og liker faglige utfordringer

  • Du er strukturert, målrettet og løsningsorientert

  • Du jobber godt selvstendig og i team

  • Du tar raskt til deg ny kunnskap og tar ansvar for egen læring

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby:
  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde

  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling

  • Kollegaveiledning

  • Fleksibel arbeidstid

  • Pensjonsordning gjennom KLP

  • Lønn etter kommunens regulativ

  • For stillingen gjelder ansettelse på vanlige kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    12.06.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5214321
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 31.05.2023