• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.06.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4655915
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Økonomisk rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Årstad sosialtjeneste har ledig fast stilling som økonomisk rådgiver / saksbehandler. 
 
 
NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionskontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har NAV Årstad rundt 250 ansatte, hvor 107 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  

Arbeidsoppgaver:

Sosialtjenesten i NAV er et av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet.
Sosialtjenesten ved NAV Årstad er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering og Mottak og Avklaring. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt. Arbeidet kan innebære oppfølging av brukere i grupper og vakter i kontorets publikumsmottak.

Vår økonomiske rådgiver skal nå gå av med pensjon og vi søker i den forbindelse etter en person med interesse for og kompetanse på feltet. 

Arbeidsoppgaver kan være:

- Kontakt med brukere og kreditorer

- Kontakt med Namsfogden

- Gi råd og veiledning til kollegaer

- Saksbehandling etter gjeldende lovverk

- Kartlegge økonomisk situasjon og vurdere tiltak

- Forhandle utenrettslige løsninger med kreditorene

- Veilede og bistå ved søknad om offentlig gjeldsordning

               
          
NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjoner:

- Bachelor i sosialt arbeid eller juridisk utdannelse.

- Ønskelig med erfaring fra arbeid eller praksis i NAV / sosialtjenesten.

- Videreutdanning i økonomisk rådgivning er en fordel

- Kjennskap  til tvangsfullbyrdelsesloven og gjeldsordningsloven

- Erfaring fra økonomisk rådgivning

- Gode kommunikasjonsferdigheter – både skriftlig og muntlig

- Erfaring fra forhandlinger

- Juridisk kompetanse vedrørende selvstendig næringsdrivende

- Kjennskap til sosialtjenesteloven, Helse -og omsorgstjeneste loven og annet relevant lovverk i NAV

- Kunnskap om relasjonsbygging

- Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT

- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

- Endringsvillig
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø

Vi tilbyr:

- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid  

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    19.06.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    5009, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4655915
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 04.06.2022