• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5937223
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Økonomisjef

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å være med å påvirke og utvikle Gjemnes kommune i en spennende tid med vekst og utvikling.

Vi søker en trygg, tydelig og tillitsskapende økonomisjef med strategiske og analytiske evner, som også trives med operativt arbeid. Som økonomisjef får du en sentral og viktig posisjon i kommunens ledelse. Du blir en del av strategisk ledergruppe og rapporterer til kommunedirektør. Du deltar jevnlig i kommunedirektørens ledermøter og på politiske møter. 

Du vil lede økonomiavdelingen, med overordnet ansvar for virksomhets- og økonomistyring, analyse, innkjøp, regnskap og rapportering. Du vil jobbe med å videreutvikle organisasjonens virksomhetsstyring, driftsoppfølging og økonomistyring, inkludert våre systemer, verktøy og arbeidsmetodikk. 

 

Dine Ansvarsområder vil være:

  • Sikre effektiv økonomistyring og strategisk utvikling av kommunen
  • Formidle styrings- og beslutningsinformasjon til politisk ledelse og administrativ ledelse på en forståelig måte
  • Utarbeidelse av budsjett- og økonomiplan
  • Økonomistyring, regnskap, skatt, innkjøp, controlling og rapportering til administrativ og politisk ledelse
  • Utarbeide saksfremlegg til politisk behandling

 

Kvalifikasjoner:

  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig  Relevant økonomiutdanning
  • Erfaring med kommunalt regnskap og økonomistyring
  • Relevant erfaring fra stilling i offentlig sektor
  • Kjennskap til politiske prosesser og samarbeid mellom administrasjonen og politisk ledelse
  • Høy digital kompetanse og erfaring i bruk av digitale verktøy, gjerne Framsikt og Visma
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr:

  • Selvstendig og utfordrende arbeid i et uformelt, spennende og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Tett samarbeid med kommunedirektør og ledergruppen
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lederavtale
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling

 

Tiltredelse 2. januar 2025 eller etter avtale

 

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med Offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge. 

Dersom du har spørsmål til stillingen, ta kontakt med kommunedirektør Inge Falstad, tlf. 90 58 2553, eller assisterende kommunedirektør Svein Arild Eikemo, tlf.911 68 683

 

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5937223
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune