• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2022
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4658744
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Økonomirådgiver til kommunalavdeling Teknisk

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden kommune ser etter deg som ivrer for å få regnskap i balanse og som elsker tall og regneark

Har du god kompetanse innen kommuneøkonomi og kommunens selvkostområder, er motivert og kvalifisert, da håper vi i Halden kommune at du vil søke på stillingen som økonomirådgiver.

Stillingen din vil ligge i kommunalavdeling Teknisk, og du vil bli en del av staben til direktør Teknisk. Som økonomirådgiver i Teknisk vil du jobbe med svært ulike fagområder. Vi har enheter og avdelinger i et bredt spekter, fra brannvesen, havn, renovasjon, vann og avløp, til forvaltning og drift av veier, gater og parker, eiendomsforvaltning, kommunens byggeprosjekter, byggesak, plansak, kart og oppmåling, klima, landbruk og miljø. Flere av områdene er selvkostområder.

I tillegg til tett oppfølging av økonomien i de ulike enhetene i Teknisk, vil du også jobbe tett opp mot den sentrale økonomiavdelingen som arbeider på overordnet nivå. Du må derfor trives med å samarbeide med mange ulike mennesker med ulik forståelse og kompetanse innen ditt fagområde.

Som økonomirådgiver i Teknisk vil arbeidsstedet være Storgata 7 hvor de fleste forvaltningsoppgavene til Teknisk er plassert. Du vil bli en del av staben som i tillegg til økonomirådgiver består av en HMS-rådgiver, en jurist og en eiendomsforvalter, og en kvalitetsrådgiver. Alle jobber på tvers av enheter og avdelinger.

 

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

Som økonomirådgiver i Teknisk skal du bistå lederne med budsjettering og økonomistyring, sørge for rapportering til politiske organer, du skal utarbeide rapporter og analyser innenfor flere selvkostområder Vi vil sette stor pris på om du har erfaring og kompetanse til å utvikle og forbedre prosesser og rutiner innenfor ditt ansvarsområde

 

Kvalifikasjoner og utdanning:

Du må ha en god grunnleggende økonomiutdannelse på høyskolenivå. Du bør også ha erfaring innen økonomistyring og økonomioppfølging. Ettersom vi er en kommune, vil det være en stor fordel om du har erfaring fra offentlig virksomhet og har kjennskap til selvkostområdene.

Du må ha gode evner til å samarbeide på tvers av fagområder og med personer med ulike kompetansenivåer innen økonomi.

Du må ha god forståelse for og kunne benytte digitale verktøy, spesielt innen ditt fagområde.

Vi ønsker at du har erfaring med utvikling av rapporterings- og internkontrollrutiner.

Norsk er arbeidsspråket i Halden kommune, og du må derfor beherske norsk både skriftlig og muntlig.

 

Personlige egenskaper: 

Vi er opptatt av å bygge et humørfylt, raust og inkluderende miljø og ønsker at du raskt blir en del av dette.

Du bør ha evne til å se muligheter og løsninger, og være initiativrik og utviklingsorientert. Du må ha evne til å jobbe strukturert og kunne se helhet og sammenhenger. Du må være analytisk og ha en god og tydelig framstillingsevne. Samhandling på tvers av kommunalavdelingene er viktig for oss, og vi ønsker at den som tilsettes skal hjelpe oss i dette.

Du bør ha høy arbeidskapasitet og du må like å jobbe i et hektisk miljø. Du må selvfølgelig være serviceinnstilt og ha evnen til å samarbeide på tvers av fag og organisasjon.

Det er kanskje unødvendig å si, men vi legger stor vekt på personlig egnethet i denne stillingen.

 

Rekrutteringsprosess

Vi ønsker en effektiv rekrutteringsprosess, og har fastsatt tid for gjennomføring av intervjuer. Du må derfor kunne delta på intervjuer på de oppsatte dagene, men med mulighet for å velge mellom flere tidspunkter i løpet av dagen.

Vi ønsker fortrinnsvis å gjennomføre intervjuene med fysisk tilstedeværelse, men digital gjennomføring kan være et alternativ.

1. gangs intervju gjennomføres 27.juni.

Evt. 2.gangs intervju gjennomføres 4.juli

 

 

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Et hektisk og trivelig arbeidsmiljø
  • Gode kolleger som vil heie på deg og som spiller hverandre gode
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for hjemmekontor

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn i hht lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    22.06.2022
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4658744
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune