• Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3380788
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 25.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rana kommune

Økonomirådgiver, Økonomiavdelingen (2021/024)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Rana kommune er en foregangskommune i arbeidet med kommunal økonomisk bærekraft. Utvikling av kommunens kommunaløkonomiske bærekraftmodell (KØB-modellen) er prioritert oppgave.

Økonomiavdelingen har ansvar for budsjett, finans, analyse, regnskap, lønn, innkjøp, plan og styring. Avdelingen ledes av Økonomisjef. Arbeidsformen kjennetegnes av utstrakt teamarbeid med høyt tempo, kompleksitet og variert innhold.

Vi søker rådgiver til 100 % fast stilling ved økonomiavdelingen i Rana kommune.

Økonomirådgiver vil være tilknyttet team Budsjett og styring. Teamet har ansvar for utarbeidelse av økonomiske prognoser og er pådrivere i arbeidet med å bidra til en effektiv drift av tjenesteområdene

Rådgiver vil ha individuelle oppgaver og skal sammen med kollegaene løse avdelingen sine totale oppgaver, tilrettelegge for gode rutiner, arbeidsprosesser og beslutningsunderlag som samlet sett sikrer god økonomistyring i kommunen. Hovedansvaret for stillingen er eiendomsskatt, økonomistyring, finans, budsjettering, planstyring, utvikling av budsjettfordelingsmodeller, balansert resultatrapportering, veiledning og rådgivning av kommunens ledere.

I arbeidet vårt er vi i tett dialog og samhandling med rådmann, kommunaldirektører, fagsjefer og virksomhetsledere.

Dersom du har interesse for å utvikle budsjettfordelingsmodeller, økonomiske analyser og prognosearbeid bør du søke jobb hos oss. Har du i tillegg evnen til å finne nye og gode løsninger sammen med dem det gjelder, er du den rette rådgiveren for vårt team.

Arbeidsoppgaver

  • Finans –forvaltning, analyser og rådgivning.
  • Eiendomsskatt - styre og koordinere arbeidet med utskriving av eiendomsskatt. Sekretær og saksbehandler for eiendomsskatteutvalget.
  • Pensjon – være hovedkontakt til kommunens pensjonsleverandør, utvikle og være rådgiver for kommunens policy på pensjonsområdet. 
  • Økonomiske analyser og veiledning/støtte til organisasjonen i forbindelse med rapportering.
  • Øvrige oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområde kan tillegges stillingen.
  • Det forventes at du aktivt fremskaffer og tar i bruk styringsinformasjon for å identifisere forbedringsområder og utviklingsmuligheter områdene.

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse på mastergradsnivå innenfor økonomi. Relevant erfaring og utdanning på bachelornivå kan kompensere for utdanningskravet.
  • Erfaring fra kommunal økonomi vektlegges
  • God Excel-kompetanse og digital kompetanse er ønskelig.
  • God samfunnsforståelse og kunnskap om offentlig forvaltning vektlegges.
  • Behersker kommunikasjon på en klar og tydelig måte, både skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper

  • Vi søker etter en rådgiver med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og som kan sette seg inn i nye områder raskt.
  • Du er nysgjerrig og nytenkende og har blikk for både de store linjene og de viktige detaljene.
  • Du er selvstendig og har fremdrifts- og gjennomføringsevne.
  • Du er strukturert og har svært gode analytiske ferdigheter.
  • Du samhandler godt, både i team og med organisasjonen for øvrig.

Vi tilbyr

  • Spennende og omfattende arbeidsoppgaver i et hektisk og godt arbeidsmiljø
  • Et sterkt fagmiljø med dyktige kollegaer.
  • Samfunnsaktuelle oppgaver nær viktige beslutningsprosesser både administrativt og politisk.
  • Stillingen gir god anledning til videreutvikling av eget arbeidsfelt
  • Fleksibel arbeidstid

To referanser må oppgis. Aktuelle søkere kan påregne å bli innkalt til intervju.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur.  Vitnemål og attester skal ikke legges ved søknaden, men leveres ved evt. jobbintervju. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/ videreutdanning.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til økonomisjef Linn Carina Utsi på mobil 411 08 431.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadskjema, se link på denne side.

Søknadsfrist: 07.02.2021

 

  • Bedrift
    Rana kommune
  • Søknadsfrist
    07.02.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8622, MO I RANA
    RANA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3380788
  • Se her for andre jobber fra Rana kommune
  • Oppdatert 25.01.2021