• Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    15.10.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5375586
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 11.10.2023
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lillestrøm Kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning

Ønsker du en spennende økonomistilling i et stort faglig miljø i en framoverlent kommune i stor utvikling? Vi er ute etter en person med initiativ og evne til å sette seg raskt inn i faglige problemstillinger og som har interesse for kommunal virksomhet.

Stillingen er plassert i seksjon for økonomi og virksomhetsstyring med hovedansvar for veiledning i økonomistyring og oppfølging av investeringsporteføljen i Lillestrøm kommune i tillegg til å bistå med analyser og beregninger på selvkostområdene i kommunen (gebyrfinansierte tjenester).

Stillingen er organisert i teamet som følger opp tjenesteområdet Kultur miljø og samfunn (KMS) som er ett av fire team i seksjonen før økonomi- og virksomhetsstyring. Seksjonen har totalt 20 ansatte og utgjør sammen med seksjon for regnskap og seksjon for innkjøp økonomiavdelingen i kommunen.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på bachelor eller masternivå. 
  • Krav til master kan fravikes ved bred og relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver. 
  • Ønskelig med erfaring fra økonomioppfølging i forhold til investeringsprosjekter gjerne innenfor kommunalsektor
  • God IT-kompetanse herunder Excel og erfaring fra bruk av økonomisystem. Kommunen bruker Visma Enterprise Visma HRM Framsikt og Public360.
  • God organisasjonsforståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk.

Personlige egenskaper:

  • Interesse for fagfeltet
  • Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
  • Løsningsorientert, analytisk og metodisk
  • Evne til å kombinere detaljarbeid med blikk for helhet
  • Trives i rollen som oppsøkende rådgiver, det vil si ut av kontoret og oppsøke de ulike enhetene i kommunen
  • Gode samarbeidsevner
  • Gode evner til å formidle kunnskap
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Muligheter til å arbeide med et fagområde som er viktig for veldig mange
  • Trivelige arbeidskollegaer
  • Hjemmekontor inntil to dager i uken kan avtales
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjons- og forsikringsordninger inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Lønnsplassering iht. hovedtariffavtale som stillingstittel rådgiver

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser fagkombinasjoner livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge. 

 

  • Company
    Lillestrøm Kommune
  • Application deadline
    15.10.2023
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    2000, LILLESTRØM
    LILLESTRØM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5375586
  • Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
  • Updated 11.10.2023