Company
Lillestrøm KommuneApplication deadline
15.10.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5375586Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
- Updated 11.10.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Lillestrøm Kommune
Økonomirådgiver
Offentlig forvaltning
Ønsker du en spennende økonomistilling i et stort faglig miljø i en framoverlent kommune i stor utvikling? Vi er ute etter en person med initiativ og evne til å sette seg raskt inn i faglige problemstillinger og som har interesse for kommunal virksomhet.
Stillingen er plassert i seksjon for økonomi og virksomhetsstyring med hovedansvar for veiledning i økonomistyring og oppfølging av investeringsporteføljen i Lillestrøm kommune i tillegg til å bistå med analyser og beregninger på selvkostområdene i kommunen (gebyrfinansierte tjenester).
Stillingen er organisert i teamet som følger opp tjenesteområdet Kultur miljø og samfunn (KMS) som er ett av fire team i seksjonen før økonomi- og virksomhetsstyring. Seksjonen har totalt 20 ansatte og utgjør sammen med seksjon for regnskap og seksjon for innkjøp økonomiavdelingen i kommunen.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på bachelor eller masternivå.
- Krav til master kan fravikes ved bred og relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver.
- Ønskelig med erfaring fra økonomioppfølging i forhold til investeringsprosjekter gjerne innenfor kommunalsektor
- God IT-kompetanse herunder Excel og erfaring fra bruk av økonomisystem. Kommunen bruker Visma Enterprise Visma HRM Framsikt og Public360.
- God organisasjonsforståelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk.
Personlige egenskaper:
- Interesse for fagfeltet
- Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
- Løsningsorientert, analytisk og metodisk
- Evne til å kombinere detaljarbeid med blikk for helhet
- Trives i rollen som oppsøkende rådgiver, det vil si ut av kontoret og oppsøke de ulike enhetene i kommunen
- Gode samarbeidsevner
- Gode evner til å formidle kunnskap
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
- Muligheter til å arbeide med et fagområde som er viktig for veldig mange
- Trivelige arbeidskollegaer
- Hjemmekontor inntil to dager i uken kan avtales
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjons- og forsikringsordninger inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsplassering iht. hovedtariffavtale som stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser fagkombinasjoner livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Company
Lillestrøm KommuneApplication deadline
15.10.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5375586Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
- Updated 11.10.2023