Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Eigersund kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning

Finans og analyse er Eigersund kommune sin samlede økonomienhet. Enheten leverer tjenester innenfor bla. lønn, regnskap, fakturering, innfordring, budsjett, låneadministrasjon, analyser, innkjøp, økonomisk rapportering/oppfølgning og økonomisk rådgivning overfor andre avdelinger.  
 
Stillingen er en del av enhetens økonomi- og saksbehandlingskapasitet. Du vil jobbe både med felles sentrale oppgaver i avdeling for Finans og analyse, samtidig som du vil få en unik mulighet til å kombinere økonomisk kompetanse opp mot kommunens helse og omsorgsavdeling. Om du har et analytisk blikk og evne til å se sammenhenger på tvers av fagområder, er dette kanskje stillingen som passer til deg?  

Arbeidsoppgaver:

  • Økonomirådgiver skal blant annet jobbe med ulike oppgaver knyttet til rådgivning, veiledning og oppfølging av økonomi innenfor avdeling for Helse- og omsorg.
  • Sammenstilling, beregning, rapportering samt dialog med revisor opp mot ulike tilskudds- og refusjonsordninger.
  • Rådgivning og opplæring til enkeltpersoner eller grupper, innenfor ulike tjenesteområder i Helse- og omsorg, i bruk av relevante datasystemer knyttet til økonomi, samt tilhørende internkontroll rutiner.
  • Hjemmelsrapporter og løpende bistand i forbindelse med hjemler.
  • Utarbeidelse av aktuelle analyser knyttet til ulike tjenesteområder i Helse- og omsorg.
  • Løpende bank oppgaver og likviditetsoppfølging.
  • Bistå Helse og omsorg i planlegging, økonomiske oppfølging- og rapportering av ulike investerings prosjekter.
  • Kartlegging, forbedring/utvikling og dokumentasjon av internkontroll.
  • Saksbehandlingsoppgaver innenfor utarbeidelse av budsjett.
  • Saksbehandlingsoppgaver innenfor utarbeidelse av årsregnskap og årsberetning.
  • Oppfølging, fordeling og fakturering av ulike interkommunale samarbeidsavtaler.
  • Andre oppgaver kan tillegges stillingen.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning innenfor økonomi.
  • Relevant erfaring innenfor stillingens ansvarsområder (minimum 3-5 års erfaring).
  • Kjennskap til kommunal virksomhet.
  • Gode kunnskaper i bruk av Excel og at en liker å arbeide med tall og regneark.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Kjennskap til Visma Enterprise er en fordel.
  • Personlig egnethet vektlegges.

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig, strukturert og fleksibel.
  • Gode koordinerings- og samarbeidsevner.
  • Lærevillig, proaktiv og løsningsorientert.

Vi tilbyr:

  • Vi kan tilby utfordrende og interessante oppgaver.
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling.
  • En aktiv, spennende og variert arbeidsdag.
  • Mulighet til å påvirke egen arbeidsplass.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Godt fagmiljø.
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Lønn etter avtale.

 

Vi gjør oppmerksom på at søkerlister til stillinger er omfattet av offentlighetsloven. Dersom du ønsker å bli unntatt fra offentlig søkerliste, må du oppgi det i søknadsprosessen med begrunnelse.