• Företag
    Løten kommune
  • Ansökningstiden
    19.04.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3662775
  • Se här för andra jobb från Løten kommune
  • Uppdaterad 29.03.2021
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Løten kommune

Økonomirådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en robust og engasjert økonom med hjerte for offentlig sektor? Da er det kanskje nettopp deg vi er ute etter. Har du i tillegg stor arbeidskapasitet og godt humør, håper vi du søker jobb som økonomirådgiver hos oss.

Løten kommune har Midtpunkt som mangfold som visjon. Gjennom god samhandling, erfaring og kompetanse leverer vi tjenester av god kvalitet.
Løten kommunes kjerneverdier er: Respekt – Ansvar – Mot. Verdiene danner grunnlag for hvordan vi vil ha det på arbeidsplassen.

Rådgiverstillingen er plassert ved Økonomi i Stab, og yter stabs- og støttetjenester til kommunens øvrige virksomhetsområder. Vi bruker UBW (Agresso) som økonomisystem og har innført Framsikt som budsjett- og rapporteringssystem.

Arbeidsoppgaver:

  • Rådgiving i økonomispørsmål for kommunedirektøren og virksomhetene ved månedsrapportering, tertialrapportering og årsberetning
  • Budsjettarbeid, budsjettkontroll og økonomiplanarbeid
  • Controlleroppgaver med beregninger og analyser
  • Implementering, opplæring og veiledning i kommunens økonomistyrings- og rapporteringssystem Framsikt
  • Utrede økonomiske konsekvenser i administrative og politiske saker
  • Oppfølging av politiske vedtak på økonomiområdet
  • Saksfremstilling, saksbehandling og prosjektarbeid
  • Kvalitetssikring av prosesser og rutiner
  • KOSTRA-rapportering, vederlagsberegning (egenandel for helse- og omsorgstjenester), beregning av tilskudd til private barnehager og beregning av tilskudd til ressurskrevende tjenester eller andre løpende oppgaver kan tillegges stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen økonomi/regnskap på masternivå, siviløkonom eller tilsvarende, alternativt bachelorgrad kombinert med lang og relevant erfaring
  • Kunnskap om kommuneøkonomi og -budsjett er ønskelig
  • Gode IKT-ferdigheter innen økonomi- og administrative systemer
  • Kjennskap til relevante fagsystemer, gjerne UBW (Agresso økonomisystem) og Framsikt (budsjett- og rapporteringsverktøy)
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Vi vil legge vekt på relevant erfaring

Personlige egenskaper:

  • Du er trygg på deg selv, engasjert og interessert i faget ditt
  • Du er kvalitetsbevisst og ønsker å bidra til effektive økonomiprosesser
  • Du er ansvarsbevisst, strukturert og løsningsorientert
  • Du har evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
  • Du har høy servicegrad, stor arbeidskapasitet og godt humør
  • Du er operativ og løsningsorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: respekt, ansvar og mot

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver i et humørfylt og hektisk arbeidsfellesskap
  • Fleksitidsordning
  • Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale og øvrige avtaleverk
  • Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger

Søknaden skal sendes elektronisk via Webcruiter.  

  • Företag
    Løten kommune
  • Ansökningstiden
    19.04.2021
  • Anställningsform
    workTime.Heltid
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3662775
  • Se här för andra jobb från Løten kommune
  • Uppdaterad 29.03.2021